Eksperci PolskaBiega.pl

High Level Center

High Level Center

W High Level Center znajdziesz doświadczonych specjalistów związanych ze sportem od lat, którzy rozumieją potrzeby osób aktywnych. Są gotowi pomóc w realizacji twoich celów. Wiedza, doświadczenie i pasja sprawiają, że są dla każdego. Niezależnie od poziomu wytrenowania oraz dyscypliny sportu.

  • Mięsień pośladkowy jako motor napędowy u biegaczy. Silny tyłek, to silny biegacz. [7 ćwiczeń]

    Mięsień pośladkowy jako motor napędowy u biegaczy. Silny tyłek, to silny biegacz.  [7 ćwiczeń]

    Przez ostatnią dekadę my trenerzy i fizjoterapeuci, mówimy głośno biegaczom, aby pracowali z corem - rdzeniem - naszym fundamentem - są to mięśnie tułowia, które wspierają i odpowiadają za każdy twój ruch. I tak wielu biegaczy dodało do treningu różne wariacje deski, które wzmacniają brzuch, prześcigają się kto wytrzyma dłużej etc. Muszę was zasmucić, ale te ćwiczenia mają niewielki wpływ na mięśnie, które otaczają miednicę. Mięśnie pośladkowe są tak często pomijane w programach siłowych biegaczy, nazywam je zapomnianym rdzeniem, a to one są największym mięśniem w naszym ciele - mięsień pośladkowy wielki - nasz motor napędowy.

    • Barbara Smirnow, High Level Center
  • Zrozumieć powięź. To niedoceniany nadzorca naszego organizmu

    Zrozumieć powięź. To niedoceniany nadzorca naszego organizmu

    Powięź jest brakującym puzzlem układanki w równaniu ruch/równowaga. Jest to niedoceniony nadzorca naszego organizmu. Anatomia mówi, że ciało człowieka składa się z ponad 600 mięśni - jednak trafniejsze byłoby stwierdzenie, że składa się z jednego mięśnia wlewającego się do 600 kieszonków powięziowych.

    • Barbara Smirnow, High Level Center
  • Jak zakończyć trening biegowy i co to jest schłodzenie?

    Jak zakończyć trening biegowy i co to jest schłodzenie?

    Celem schłodzenia, jak potocznie nazywa się ostatnią fazę treningu, jest jest powrót organizmu do stanu spoczynku. Wspomaga ono oczyszczenie organizmu z produktów przemiany materii i pozwala na utrzymanie funkcji mięśni w prawidłowym zakresie - wyjaśnia Barbara Smirnow, trenerka i fizjoterapeutka High Level Center <br><br>Oto cztery kroki do optymalnego "ostygnięcia" i zakończenia treningu:

    • Barbara Smirnow, redakcja
  • Zadbaj o mięśnie stabilizujące stopę. To klucz do sukcesu!

    Zadbaj o mięśnie stabilizujące stopę. To klucz do sukcesu!

    Zapewne wszyscy słyszeliście wiele (być może zbyt wiele) o znaczeniu stabilizacji przez mięśnie bioder, miednicy czy kręgosłupa podczas biegu. Niestety, rzadko kto zwraca uwagę na niedocenioną role stóp.

    • Basia Smirnow, High Level Center
  • Cukier cukrowi nierówny, czyli glukoza kontra fruktoza

    Cukier cukrowi nierówny, czyli glukoza kontra fruktoza

    Węglowodany stanowią podstawę diety biegacza. Wynika to z faktu, iż są one głównym źródłem energii podczas wysiłku, zwłaszcza długiego (trwającego powyżej 1 godziny) i intensywnego, a ich zbilansowany poziom w diecie jest niezbędny do utrzymania prawidłowej pracy organizmu i osiągnięcia sukcesów.

    • Alicja Krajowska-Kukiel
  • 5 zasad zdrowego żywienia dla biegaczy

    5 zasad zdrowego żywienia dla biegaczy

    Prawidłowo zbilansowana dieta jest podstawą sukcesu sportowego. Nie można zaprzeczyć, że "trening czyni mistrza", jednak do ćwiczeń potrzebna jest energia - a tę czerpiemy z pożywienia.

    • Alicja Krajowska-Kukiel - dietetyk sportowy, High Level Diet
  • Trening z TRX. Zapomnij o kontuzjach i biegaj jeszcze szybciej

    Trening z TRX. Zapomnij o kontuzjach i biegaj jeszcze szybciej

    Wymyślono go na potrzeby żołnierzy z amerykańskiej elitarnej jednostki Navy SEALs, a idea, która za TRX-em stoi, była banalnie prosta: możliwość efektywnego treningu Full Body Workout zawsze i wszędzie.

    • Barbara Smirnow, High Level Center
  • Kuchnia biegacza. Odżywianie jesienią i zimą

    Kuchnia biegacza. Odżywianie jesienią i zimą

    Jesienią i zimą mamy ograniczony wybór świeżych warzyw i owoców. Ponadto kapryśna pogoda sprawia, że jesteśmy narażeni na działanie wirusów. Jak skomponować dietę w tym trudnym dla biegaczy okresie, podpowiada dietetyk sportowy Jagoda Podkowska.

    • Jagoda Podkowska dietetyk sportowy High Level Diet
  • Co wziąć przed, co w trakcie, a co po maratonie? [PORADNIK]

    Co wziąć przed, co w trakcie, a co po maratonie? [PORADNIK]

    Zbliżają się 38. PZU Maraton Warszawski oraz 17. PKO Poznań Maraton, a ja z racji na napływające wiadomości z pytaniami: "Jak się zabezpieczyć pod kątem suplementacji na ten ciężki bieg, co wziąć przed, co w trakcie, a co po, żeby nie umierać? postanowiłem przygotować małe kompendium - o tym jak poradzić sobie z dystansem maratonu pisze Michał Wichowski, doradca sportowy High Level Center.

    • Michał Wichowski, doradca sportowy High Level Center
  • Trenuj mądrze, a nie więcej [ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE]

    Trenuj mądrze, a nie więcej [ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE]

    Bieganie zmusza do intensywnej pracy jedynie wybrane grupy mięśniowe. Jeśli trenujesz dużo, uczestniczysz w biegach ulicznych takich jak maraton, gdzie ciało narażone jest na duże obciążenie i brak amortyzacji, wówczas niezbędny jest trening uzupełniający. Barbara Smirnow, trenerka i fizjoterapeutka z High Level Center, podpowiada jakie ćwiczenia dołożyć do swojego planu treningowego.

    • Barbara Smirnow, HIGH LEVEL CENTER
  • Rolowanie. 7 ćwiczeń na regenerację mięśni po treningu [WIDEO]

    Rolowanie. 7 ćwiczeń na regenerację mięśni po treningu [WIDEO]

    Dlaczego warto ćwiczyć z rolerem? Przyspiesza regenerację mięśni, zapobiega kontuzjom i zwiększa ruchomość w stawach. Barbara Smirnow, fizjoterapeutka i trenerka High Level Center w Warszawie, przedstawia siedem prostych ćwiczeń, które powinniście wykonywać po każdym treningu.

    • PolskaBiega.pl
  • Poradnik biegacza. Co warto nabyć, by rozpocząć biegową przygodę?

    Poradnik biegacza. Co warto nabyć, by rozpocząć biegową przygodę?

    Biegowa odzież i sprzęt elektroniczny to nie tylko zbędne gadżety. Techniczna koszulka czy prosty pulsometr mogą sprawić, że nasz trening stanie się nie tylko przyjemniejszy, ale i zdrowszy. Trener biegania i manager Centrum Przygotowania Sportowego High Level Center Mateusz Dubas podpowiada, co warto nabyć na początku swej sportowej drogi.

    • Piotr Kowalik, Roman Statsenka
  • Poradnik biegacza. Jak prawidłowo wykonać rozgrzewkę?

    Poradnik biegacza. Jak prawidłowo wykonać rozgrzewkę?

    Brak rozgrzewki lub jej nieprawidłowe wykonywanie może być źródłem biegowych kontuzji. Barbara Smirnow, fizjoterapeutka i trenerka centrum sportowego High Level Center pokazuje, co należy robić przed rozpoczęciem treningu.

    • Stretching to nie wszystko! O co chodzi w rolowaniu mięśni?

      Stretching to nie wszystko! O co chodzi w rolowaniu mięśni?

      Do niedawna panowało przekonanie, iż potreningowy stretching wystarczy, aby zachować elastyczność mięśni i poprawić regenerację. Obecnie, coraz więcej argumentów przemawia za skutecznością metody foam rolling. Co to takiego i jak się za to zabrać? Fizjoterapeutka Barbara Smirnow rozwiewa wszelkie wątpliwości związane z tym tematem.

      • Barbara Smirnow High Level Center