Biegaj ze Staszewskimi: długie wybiegania cz. 2

W poprzednim odcinku serii "Biegaj ze Staszewskimi" Wojtek przekonywał dlaczego warto robić długie wybiegania. Podkreślał, że to najważniejszy rodzaj treningu długodystansowca. Ale jak poradzić sobie z monotonią długich biegów? Jakie biegowe gadżety mogą okazać się przydatne?

"Na długich wybieganiach umieram z nudów. Dobrym sposobem jest umawianie się na długie wybieganie z kimś. Większość moich znajomych biega i zamiast na piwo umawiamy się na długie wybieganie. Ratuje mnie też odtwarzacz mp3. Ostatnio słucham najczęściej książek, czasem muzyki, czasem radia i wiem co się dzieje na świecie. Ważna jest nawierzchnia, po której się biega. Zwłaszcza długie wybiegania starajcie się biegać po miękkim. Po leśnej ścieżce, po parkowej alejce, nie po betonie, nie po chodniku, nie po asfalcie i nie po tartanowym stadionie".

Z filmu dowiemy się również w jaki sposób można łatwo i skutecznie wzmocnić staw skokowy - zarówno podczas biegania jak i osobnych ćwiczeń - wspięcia na palce itd. Wojtek pokazuje jak wykonywać takie ćwiczenia.

"Długie, naprawdę długie wybieganie będziecie kończyli przygarbieni, przyklepnięci. Żeby przywrócić prawidłową postawę biegową, prawidłową dynamikę kroku, poprawić swoją motorykę, odtupać się - na koniec zróbcie trzy przebieżki. To krótkie, dość szybko biegane odcinki. Nie walczymy na nich o tempo, tylko o prawidłową sylwetkę, dobry krok biegowy, prawidłową pracę rąk". Jak powinny wyglądać prawidłowo wykonane przebieżki? Ile czasu poświęcić na taki trening, na czym się skupić? Zobaczcie sami.




Wojtek Staszewski jest trenerem lekkoatletyki, zawodowo pracuje jako reporter Gazety Wyborczej, publikuje także w miesięczniku "Bieganie". Biega od 1996 r., ukończył 45 maratonów, najlepszy z wynikiem 2:49:51.

Kinga Staszewska jest dyplomowaną instruktorką rekreacji ruchowej ze specjalnością fitness oraz instruktorką narciarstwa zjazdowego. Prowadzi zajęcia wzmacniające (TBC, ABT) rozciągające, dance, step, body and mind, pilates. Swoje umiejętności instruktorskie wykorzystuje w pracy z grupami biegaczy ucząc właściwego i efektywnego wzmacniania oraz rozciągania.

Zobacz również:

Biegaj ze Staszewskimi: interwały
Biegaj ze Staszewskimi: dobór butów
Biegaj ze Staszewskimi: rozgrzewka
Biegaj ze Staszewskimi: technika
Biegaj ze Staszewskimi: długo i powoli
Biegaj ze Staszewskimi: siła biegowa