Bieganie metodą Gallowaya - składniki dziennika treningowego

"Dziennik jest źródłem motywacji i strażnikiem dyscypliny. Już prosty fakt zapisania liczby przebiegniętych kilometrów jest motywujący. Po kilku tygodniach przekonasz się, że przeglądając zapisane strony, możesz odnaleźć powody złych dni". Przeczytaj kolejny fragment książki: "Bieganie metodą Gallowaya", poświęcony składnikom dziennika treningowego.

Składniki dziennika:

Długie biegi. Spokojne wyzwania. Nie jesteś może w stanie co roku biegać szybciej,  ale możesz biegać dalej. Zapewni Ci to ciągłe poczucie rozwoju i spełnienia. W trakcie długich biegów można poznać samego siebie.

Wiosenne bieganie

Ostre biegi - pomogą Ci poprawić swoją szybkość. Zawodnicy w trakcie fazy szybkościowej planują ostry bieg mniej więcej raz na tydzień. Większość biegaczy powinna zaplanować jakiś rodzaj ćwiczeń przejściowych, zazwyczaj podbiegi, zanim przejdzie do treningu szybkościowego.

Biegi towarzyskie - dadzą Ci okazję, żeby pogadać w trakcie biegania albo pozwolą Ci pobiegać w ciszy z dobrym przyjacielem. Długie i trudne dni należy równoważyć spokojnymi; biegi w towarzystwie mogą wprowadzić miłą atmosferę niedzielnego pikniku.

Trening techniki. Przyspieszenia ćwiczone dwa razy tygodniowo przez cały rok pomogą Ci poprawić Twoje bieganie.

Biegi widokowe to wyprawy w piękne okolice przystosowane do biegania, położone
w pobliżu Twojego domu. Jeśli każdego dnia biegniesz tą samą trasą, bieg widokowy może wyrwać Cię z rutyny, pozwalając Ci cieszyć się innym terenem i scenerią.

Gore-Tex Transalpine Run 2009

Zawody to nie tylko doświadczenie rywalizacji, ale również okazja do oceny Twoich biegowych postępów. Oczekiwanie na zawody przydaje znaczenia Twoim codziennym biegom i zwiększa Twoją motywację. To inspirujące móc obserwować setki osób, które łączy wspólny cel i które pomagają sobie nawzajem w dążeniu do niego.

Wyprawy zapewniają urozmaicenie i emocje. Możesz biegać w różnych częściach kraju, kiedy podróżujesz służbowo albo jesteś na wakacjach lub też organizujesz wycieczkę konkretnie z myślą o bieganiu w pięknej okolicy. Bieganie w nieznanej okolicy często sprzyja szybkiemu nawiązywaniu przyjaźni. Możliwe, że masz więcej wspólnego z poznanymi w innym mieście biegaczami niż ze swoimi niebiegającymi sąsiadami z naprzeciwka.

Nagrody. Pozytywne wzmocnienie pomoże Ci utrzymać kierunek. Często zdarza się, że biegacze robią stopniowe postępy i nie zdają sobie sprawy z ich skali. Nagrody mogą być tak zróżnicowane jak ludzie, którzy je docenią: wyjście na kolację, nowe ubrania, buty itd. Drobne rzeczy za drobne postępy w programie treningowym, większe nagrody za osiągniecie bardziej znaczących celów czasowych albo dystansowych.

Spokojne biegi. Pozostałe biegi (i wszystkie powyższe, z wyjątkiem treningu szybkościowego, zawodów i ćwiczeń technicznych) są wykonywane w spokojnym, komfortowym tempie.

Fragment książki" Bieganie metodą Gallowaya. Ciesz się dobrym zdrowiem i doskonałą formą!".

Przeczytaj więcej na temat książki.

Dołącz do nas na Facebooku.

Zdjęcie Bieganie metodą Gallowaya. Ciesz się dobrym zdrowiem i doskonałą formą!
Bieganie metodą Gallowaya. Ciesz się dobrym zdrowiem
1 opinia

Podstawowe informacje o Bieganie metodą Gallowaya. Ciesz się dobrym zdrowiem i doskonałą formą!

Producent Helion Autor Jeff Galloway
Rok wydania 2011 Oprawa miękka
Ilość stron 280