Zmotywuj się do biegania zimą

Zimowe miesiące to trudny czas dla wszystkich biegaczy. Oto kilka prostych rozwiązań, które pomogą ci cieszyć się aktywnością przez cały rok!

Bieganie rano

Myślisz teraz, w jaki sposób opuszczenie ciepłego łóżka i wystawienie głowy na poranny mróz ma ci pomóc się zmotywować? Otóż bieganie o świcie może być naprawdę przyjemne! Przede wszystkim to prawdopodobnie jedyna okazja w tygodniu, by skorzystać z promieni słonecznych i naładować się energią na cały dzień. Ponadto rano nie mamy jeszcze głowy zapełnionej myślami, które przeszkadzają nam uzyskać mentalny błogostan.

Fotolia bieganie

Zdrowa dieta, to nie tylko narzędzie do uzyskania szczupłej sylwetki. To przede wszystkim paliwo dla organizmu. Różnorodna dieta oparta na naturalnych produktach da ci energię, aby być aktywnym każdego dnia. Baw się jedzeniem, przyrządzaj sałatki, koktajle, zbożowe ciastka. Główne posiłki również nie powinny składać się z gotowców. Kupuj produkty jak najmniej przetworzone i staraj się samemu przyrządzać obiad. Zimą przyrządzaj warzywne zupy i doprawiaj je rozgrzewającymi przyprawami: imbirem, kardamonem, cynamonem.

Sen

Podczas snu nasz organizm się regeneruje. Ciągłe niedosypianie rozregulowuje nasz metabolizm oraz układ odpornościowy. Śpiąc po 4-5 godzin na dobę jesteśmy rozdrażnieni, niechętni do podejmowania wyzwań. Dlatego staraj się regularnie kłaść na tyle wcześnie, byś mógł odpoczywać przez minimum 7 godzin.

Szukaj nowych trasBiegając ciągle tą samą trasą biegową masz prawo czuć się znużony Kiedy tylko możesz, testuj nowe miejsca. Poświęć jeden trening w tygodniu na zwiedzanie okolicy, wbieganie w uliczki, których wcześniej nie widziałeś. Upajaj się pięknem parkowych alejek i maleńkich skwerków. Ciesz się z faktu, że twoje ciało jest w stanie cię ponieść tak daleko!

BieganieCodzienny trucht jest miły, relaksujący, ale na dłuższą metę może okazać się, że nie sprawia ci już przyjemności. Jeśli raz w tygodniu wprowadzisz szybsze akcenty, poczujesz nową jakoś w bieganiu. Intensywniejsza praca sprawi, że twoje serce zabije szybciej, umysł stanie się jaśniejszy, a ruchy bardziej sprężyste.

bieganie zimąUwielbiasz treningi, po których walczysz o każdy oddech? Mocne bieganie w drugim lub trzecim zakresie tętna jest bardzo rozwijające, pod warunkiem, że stosujesz je 1-2 razy w tygodniu. Codzienne "zajeżdżanie" się nie daje nic, prócz przemęczenia i efekt szybkiego "odpadnięcia" z aktywności. Przeplataj mocne treningi z lekkimi. Rób swobodne wybiegania, podczas których będziesz delektował się treningiem, a szybkie akcenty zaplanuj na konkretne dni tygodnia. W przeciwnym razie niewątpliwie nabawisz się kontuzji i zwyczajnie zniechęcisz się do biegania.

WIĘCEJ PODOBNYCH HISTORII ZNAJDZIESZ TUTAJ