Marynowany kurczak z makaronem - białko i węglowodany

Makaron dalej na topie. Trudno się temu dziwić bo po prostu makaron to benzyna do naszego silnika, i lepiej się po tym biega. Tym razem w połączeniu z pyszną porcją białka. Polecamy kurczaka marynowanego w soku z cytryn, oliwie i czosnku.

Żeby na talerzu było bardziej kolorowo do tego dodajemy pomidorki koktajlowe i te suszone na słońcu. W efekcie mamy "michę dla biegacza". Oczywiście warto by było uzupełnić obiad/kolację o sałatę, ale nawet bez tego mamy całkiem dobry posiłek biegowy.

Jeżeli zamarynujemy mięso wieczorem to danie przygotujemy w około 30-40 minut.

Składniki (dla dwóch głodnych biegaczy):

  • 250 g filetu z piersi kurczaka (najlepiej zagrodowego bo taki smakuje lepiej),
  • 200 g makaronu penne,
  • 5 pomidorów suszonych na słońcu,
  • 125 g pomidorków koktajlowych,
  • 100 g parmezanu,
  • oliwa, 2 cytryny, czosnek, sól i pieprz.

19.09.2005 parmezan, sery dojrzewające, kuchnia włoska


Przygotowanie:

Dzień wcześniej zamarynować filety z kurczaka. Do miski wycisnąć sok z 2 cytryn, wymieszać z dobrą oliwą, dodać do tego zmiażdżony czosnek. Zanurzyć filety w marynacie, przykryć miskę i wstawić do lodówki.

Na drugi dzień, na patelni, na samej oliwie usmażyć filety. W tym czasie wstawić wodę na makaron. We wrzątku zamoczyć suszone na słońcu pomidory aż spęcznieją i będą miękkie. Pomidorki koktajlowe przekroić na pół. Utrzeć parmezan.

czosnekCytryna, lemon, żółty

Gdy makaron będzie ugotowany - odcedzić. Następnie w garnku, w którym był gotowany wmieszać go starannie z parmezanem i oliwą - tak by ser okleił makaron, dodać pomidory suszone na słońcu. Nałożyć na talerze.

Ułożyć kurczaka pokrojonego w cienkie plastry, dodać pomidorki koktajlowe. Podawać od razu. Smacznego!

Tekst: Dota Szymborska (oneginetatopa.blogspot.com)

Jeśli masz ochotę na dobrą przekąskę przed bieganiem wypróbuj guacamole z domowymi nachosami.

Dołącz do nas na Facebooku.