Justyna Mizera, dietetyk i ekspertka PolskaBiega.pl w Radiu Złote Przeboje o modzie na wege i... [POSŁUCHAJ]

Jak powinna wyglądać dieta biegacza? W jaki sposób wegetarianie osiągają świetne wyniki oraz jak się odżywiać na tydzień przed ważnym biegiem np. maratonem. Na te pytania i wiele innych odpowiedziała Justyna Mizera, dietetyk sportowy, która była gościem Damian Bąbola w Radiu Złote Przeboje.

a

W zakończonym Narodowym Spisie Biegaczy ponad 60 proc. osób odpowiedziało, że bieganie wpłynęło na ich nawyki żywieniowe. - Bieganie i dieta to dwa elementy, które się ze sobą przeplatają. Pozostałe 40 proc. osób prędzej czy później przekona się, że odpowiednia dieta jest niezwykle istotna - uważa Justyna Mizera, sportowy dietetyk i ekspertka serwisu PolskaBiega.pl.

Jak więc powinna wyglądać prawidłowa dieta biegacza? - Kluczową rolę odgrywają węglowodany. Nie da się biegać bez węglowodanów. Najlepsze w tym wypadku są banany, makarony, kasze, ryż, warzywa, ale nie tylko. Również ziemniaki. Naprawdę nawołuję, żebyśmy jedli ziemniaki - mówi Mizera.

POSŁUCHAJ TEŻ: Mateusz Jasiński, bloger i trener, w Radiu Złote Przeboje

I dodaje: - To jest straszny mit, że ziemniak jest niedobry, bo tuczy. Zawiera węglowodany, które uwalniają się w różnym stopniu w zależności od tego jak będzie wyglądała ich obróbka termiczna. Na pewno trzeba je wyszorować, żeby nie było tam żadnych substancji szkodliwych, a takie występują w naskórku. Gotujemy w skórkach, które możemy nawet zjeść, jeśli były dobrze wyszorowane i są naprawdę smaczne. Poza tym Polacy lubią ziemniaki, a od dłuższego czasu mówi się, że są złe. Absolutnie sprzeciwiam się takiemu myśleniu. Trenując bieganie dobrze sprawdzają się także słodkie ziemniaki tzw. bataty, które również mają bardzo fajny skład. Nie każdemu smakują, ale zachęcam, żeby skosztować.

POSŁUCHAJ TEŻ: Paweł Zembura, ekspert PolskaBiega.pl: Bieganie jako cel, nie jako droga

Inna sprawa, że odpowiednia porcja ziemniaków dostarczy nam sporą dawkę potasu, który jak się okazuje nie znajduje się tylko w bananach oraz witaminę C, żelazo i antyoksydanty. Podsumowując, to bardzo bogaty produkt, a zobaczmy jaki tani.

W dalszej części rozmowy Mizera wytłumaczyła również, jak powinna wyglądać kolacja biegacza, który kończy trening np. około godz. 24, a także odniosła się do coraz popularniejszego wegetarianizmu wśród biegaczy oraz jak należy ułożyć dietę na tydzień przed ważnym startem np. maratonem.

Skomentuj:
Justyna Mizera, dietetyk i ekspertka PolskaBiega.pl w Radiu Złote Przeboje o modzie na wege i... [POSŁUCHAJ]
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX