Droga do sukcesu w triathlonie [ZAPOWIEDŹ KSIĄŻKI]

Pływanie, rower, bieg... Dystans nie ma znaczenia. Każdy jest morderczy. Ból jednak przemija - duma pozostaje na zawsze. To motto książki ?Triatlon. Trenuj z sukcesem?.

 

a

 

Polacy pokochali triathlon! Książka odpowiada na potrzeby zarówno tych, którzy już będąc zawodnikami chcą poprawić wyniki, jak i wszystkich dopiero pragnących zrobić swój pierwszy krok w tej fascynującej dyscyplinie.

Trening triathlonu oraz starty w zawodach poradnik ujmuje kompleksowo. Od analizy czynników motywacyjnych i korzyści zdrowotnych z uprawiania tego sportu po plany treningowe - od czterotygodniowego programu dla początkujących po propozycję, której celem jest wyścig na królewskim dystansie Ironman. - Od strony psychologicznej rywalizacja jest dla nas naprawdę korzystna. Być może tuż przed startem w triathlonie do głosu dochodzi nasza wojownicza natura albo wrodzony instynkt „walki albo ucieczki”. Dzięki temu czujemy, że żyjemy i nawet jeśli to uczucie nie jest twoją pierwotną motywacją, z czasem może stać się czymś, co pokochasz -  przekonuje Sean Lerwill, autor książki.

Poza wspomnianymi, jakie porusza, znalazły się takie zagadnienia jak: odżywianie i nawadnianie, planowanie i zasady treningu, pływanie, sprzęt, technika, pływanie w wodach otwartych, rower, sprzęt, konserwacja, technika jazdy, kontuzje i rehabilitacja.

Bezcenna wiedza

Zarówno początkujący, jak i doświadczeni triathloniści znajdą w poradniku sugestie, które wniosą coś nowego do ich zawodniczego know-how. - Zarówno podczas jazdy na rowerze, jak i biegu, nigdy nie rezygnuj z uzupełniania płynów z powodu kolejki. Jeśli stanowiska są rozstawione po obu stronach trasy, podbiegnij do tego po lewej. Większość zawodników skieruje się do tego po prawej, ponieważ są praworęczni i będą chcieli podnieść napój prawą dłonią. Jeśli jesteś zgrzany i chcesz się schłodzić, polewając twarz i ramiona, upewnij się najpierw, czy w butelce lub kubku na pewno jest czysta woda. Amatorów z pewnością ucieszą praktyczne wskazówki na temat godzenia treningów z życiem zawodowym i prywatnym. Wygospodarowanie czasu jest proste, jeśli jesteś gotów poświęcić coś w zamian (programy telewizyjne, mecz piłki z kolegami, wyprawę na zakupy, wypad do klubu).

Wszystko sprowadza się do tego, jak bardzo ci na czymś zależy. Powtarzaj sobie: „Gdyby to było proste, wszyscy by to robili. Gdyby wszyscy to robili, pewnie nie chciałbym już tego robić” - pisze Sean Lerwill.

Osobny rozdział poświęcony został uprawianiu triathlonu przez kobiety. Różnice między kobietami i mężczyznami pod względem wymiarów, proporcji i sposobu poruszania się są bowiem ogromne. Poza tym triathlon to znakomity sposób na powrót do formy po przerwie w aktywności spowodowanej np. ciążą.

„Triathlon. Trenuj z sukcesem” to komunikatywny język, wyszczególnione w postaci ramek warte zapamiętania wskazówki, przykłady z praktyki autora oraz liczne fotografie - przydatne zwłaszcza w przypadku nauki ćwiczeń uzupełniających.

- Czy triathlon to sport, który wywołuje w Tobie chęć zmierzenia się ze sobą? Chcesz spróbować zacząć, a nie wiesz, jak się do tego zabrać? A może masz już za sobą debiut, być może nawet kilka startów, ale wciąż brakuje Ci wskazówek, które umożliwią wejście na wyższy poziom? Trenujesz, ale nie masz pewności, czy dobrze układasz swoje treningi? To książka dla Ciebie! Oswaja ze światem tego pięknego sportu. Rzeczowe i praktyczne rady usystematyzują trening krok po kroku. Ja mam wspaniałego trenera, który układa mi plan treningowy, kontroluje wyniki badań, sama na sporcie zjadłam przysłowiowe zęby. Jednak z przyjemnością , ciekawością i korzyścią dla siebie przeczytałam „Triathlon. Trenuj z sukcesem”. Zapewne nie raz wrócę do tej książki! - poleca Iwona Guzowska, mistrzyni świata w kickboxingu oraz boksie zawodowym, miłośniczka biegania i triathlonu, ukończyła zawody na dystansie Ironman

Zdjęcie Triatlon. Trenuj z sukcesem
Triatlon. Trenuj z sukcesem
0 opinii