Iwona Lewandowska: 3 porady na tydzień przed półmaratonem

Odpoczynek, ucieczka przed chorobą, pozytywne myślenie i wizualizacja - Iwona Lewandowska, jedna z najlepszych polskich zawodniczek, daje nam kilka porad przed zbliżającym się wielkimi krokami Półmaratonem Warszawskim.

Iwona Lewandowska, rekordzistka Polski na 20 km (1:07:19), trzykrotna zwyciężczyni Biegnij Warszawo, złota medalistka na 10 km z 2012 roku, jej życiówka w maratonie wynosi 2:28:32.

Zakładam, że osoby, które zdecydowały się na start na dystansie półmaratonu, nie podjęły się tego wyzwania bez solidnego przygotowania. Są wśród Was biegacze, dla których to jest główny cel na ten rok, dla innych tylko test pokazujący, na jakim etapie przygotowań się znajdują. Wszystkim, którzy chcą sprawdzić swoje możliwości na tym dystansie chętnie udzielę prostych, ale ważnych wskazówek przedstartowych.

Odpocznij
Już za kilka dni start, pozostały czas powinniście poświęcić na akumulowanie sił i odpoczynek. Wszystko, co  zostało wytrenowane nie ucieknie, a czego jeszcze brakuje nie może zostać nadrobione w ostatnim tygodniu. Lepiej zatem odpuścić sobie mocne treningi.

Uciekaj przed chorobą
Zadbajcie o zdrowie! Pamiętajcie, że gdy organizm pracuje na wysokich obrotach, jest bardziej podatny na infekcje i różnego rodzaju choróbska. Ważne zatem by zadbać o odpowiedni ubiór i o dietę, bogatą w witaminy, by nie rozchorować się tuż przed zawodami.

Dobra wizualizacja
Najważniejsze jest pozytywne myślenie! Układajcie sobie w głowie cały przebieg wydarzeń: od momentu pobudki do zakończenia zawodów. Wyobrażajcie sobie wszystko w kolorowych barwach, a na pewno udział w zawodach zakończony zostanie sukcesem.

Trzymam za Was kciuki.
Iwona

Przeczytaj również:
Iwona Lewandowska. Biegacz nie składa broni