Biegaj ze Staszewskimi: długo i powoli

"Długie wybieganie robi się długo i wolno - to podstawowy środek treningu biegaczy. Gdybyście mieli wybrać sobie tylko jeden sposób na trenowanie, to róbcie długie wybiegania, nic innego. Zapomnijcie o wszystkim, róbcie długie wybiegania. Co to znaczy długo? Godzina, jeszcze lepiej półtorej godziny. A jeśli myślicie o maratonie to raz w tygodniu powinniście robić trening, który trwa dwie godziny. Po co tak długo?". W kolejnym odcinku serii Biegaj Ze Staszewskimi Wojtek opowiada o długich wybieganiach.

- Dopiero po pół godziny organizm przestawia się na serio na korzystanie z tłuszczu. A maraton będziecie biegli właśnie na zasilaniu tłuszczowym. Jeśli chcecie się odchudzać bieganiem to też myślcie o tym, żeby biegać długo i wolno. Zdecydowanie powyżej pół godziny. Większy problem - co to znaczy wolno? Wolno to znaczy wolniej niż dzisiaj biegasz, jestem gotów się założyć, że biegasz za szybko - opowiada Wojtek, trener biegaczy. Zobacz co jeszcze ma do powiedzenia na temat długich wybiegań.

Wojtek Staszewski jest dziennikarzem Gazety Wyborczej, trenerem lekkoatletyki, publikuje w miesięczniku "Bieganie". Biega od 1996 r., ukończył 45 maratonów, najlepszy z wynikiem 2:49:51.

Kinga Staszewska jest dyplomowaną instruktorką rekreacji ruchowej ze specjalnością fitness oraz instruktorką narciarstwa zjazdowego. Pracuje z grupami biegaczy ucząc właściwego i efektywnego wzmacniania oraz rozciągania.

Zobacz także:
Biegaj ze Staszewskimi: piłka lekarska
Biegaj ze Staszewskimi: interwały
Biegaj ze Staszewskimi: dobór butów
Biegaj ze Staszewskimi: rozgrzewka
Biegaj ze Staszewskimi: technika