W co się ubrać do biegania jesienią? Sprawdź, jak radzi sobie w chłodne dni Joanna Jóźwik

30.11.2017 15:36
Bieganie jesienią

Bieganie jesienią (red.)

Nie rezygnuj z aktywność fizycznej w chłodne dni. Przygotuj się na zmienne warunki atmosferyczne. Potrzebujesz zaledwie kilku elementów garderoby, żeby skompletować odzież do biegania jesienią. Sprawdź, jak robi to Joanna Jóźwik.

Trening interwałowy

bieganie, odzież, jóźwik
Fot.: Adrian Kwiatkowski

Odzież do biegania musi być przede wszystkim wygodna i funkcjonalna. Przy niskich temperaturach, poniżej 10 'C warto ubrać się na cebulkę. Eliminujemy w ten sposób możliwość przegrzania, wychłodzenia czy przewiania organizmu. Jeśli masz do wykonania trening interwałowy, konieczna jest porządna rozgrzewka. Pierwsze minuty treningu nie należą zazwyczaj do przyjemnych, dlatego warto zabrać ze sobą: spodnie dresowe, bluzę, kurtkę wiatrówkę i kamizelkę. Plusem treningu na stadionie jest fakt, że w każdej chwili możesz zdjąć kolejne warstwy garderoby, tak żeby uniknąć przegrzania.

Spodnie dresowe - zapewnią dodatkową warstwę, którą możesz założyć na leginsy. Dzięki temu unikniesz wychłodzenia i przygotujesz mięśnie do dalszej pracy.
Bluza -
zadbaj o bluzę, która dobrze odprowadza ciepło. Idealnym rozwiązaniem są dłuższe rękawy z dziurą na kciuk, które chronią dłonie przed zimnym powietrzem.
Kurtka wiatrówka-
ochroni Cię od wiatru i utrzyma ciepło. Pamiętaj, że ten element garderoby nie jest ocieplany, za to bardzo funkcjonalny i sprawdzi się przez cały rok.
Kamizelka -
zapewnia dodatkowe źródło ciepła na treningach, nie krępuje ruchów i można ją założyć zarówno na kurtkę, jak i bezpośrednio na bluzę.

Trening szybkościowy

bieganie, odzież, jóźwik
fot.: https://www.instagram.com/p/BcANbqalSeX/?hl=pl

Przy temperaturze w okolicach 10'C zachowaj umiar, zwłaszcza jeśli świeci słońce, które dodatkowo ogrzewa organizm. To co ważne, chroń głowę - to przez nią ucieka aż 40% ciepła. Poza tym przy wietrznej aurze nie trudno o przeziębienie i zapalenie zatok. W szafie biegacza nie powinno zabraknąć skarpet sięgających ponad kostkę. Podczas biegu najmniej narażone na wychłodzenie są same nogi, ale dla zwiększenia komfortu treningu możesz zainwestować w ocieplane leginsy.

Skarpety -chronią ścięgno Achillesa przed zimnem, naciskiem obuwia i otarciami.
Czapka, opaska - zapewnia ciepło, chroni przed wiatrem.

Trening funkcjonalny


fot.: https://www.instagram.com/p/BbzPrwXl1DG/?hl=pl

Tu ważna jest swoboda ruchów. Przy treningu funkcjonalnym, nic nie może krępować, ani uciskać. Wykonując ćwiczenia sprawnościowe na zewnątrz, jak te na płotkach, ma być przede wszystkim wygodnie. W cieplejsze dni możemy pokusić się nawet o legginsy 3/4. Warto zainwestować w ocieplaną kurtkę lub bluzę na suwak, którą w każdej chwili możesz zdjąć.

Kurtka/ bluza - element garderoby, który sprawdzi się nie tylko jesienią. Zastanów się jakie są Twoje oczekiwania, możesz wybrać: kurtkę ocieplaną, przeciwdeszczową lub wiatrówkę.

Pamiętaj, żeby zawsze dostosować strój do panujących warunków. Do wyżej wymienionego asortymentu warto zainwestować w rękawiczki. Dłonie szczególnie narażone są na wychłodzenie, co w konsekwencji może prowadzić do dyskomfrotu i wyziębienia całego organizmu.

Sprawdź co jeszcze warto mieć w szafie na jesień

Skomentuj:
W co się ubrać do biegania jesienią? Sprawdź, jak radzi sobie w chłodne dni Joanna Jóźwik
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX