Co zrobić, żeby 8 godzin spędzane przy biurku nie było masakrą dla naszego kręgosłupa?

04.01.2016 10:57
Spędzasz długie godziny siedząc w pracy przy biurku, ze zgiętymi plecami i bolącym kręgosłupem? Niestety, praca w biurze nie jest łatwa dla naszej postawy. A co gdyby tak zamiast siedzenia stać? Badania pokazują, że jest to dobre rozwiązanie!

Jeśli zapominasz, że masz wstać od biurka, to możesz ustawić co godzinę alarm w telefonie

Siedzenie na wygodnym krześle wydaje się normalnym sposobem na wykonywanie pracy przy biurku. Okazuje się, że może być to jedna z najmniej zdrowych czynności, które codziennie wykonujemy.

Długie siedzenie ma negatywny wpływ na naszą postawę, ruchomość stawów, elastyczność i może przyczynić się do długotrwałego bólu pleców. Narastające napięcie w mięśniach przy biodrach powoduje obciążenie w dolnej części pleców. Jeśli siedzisz cały dzień, a potem się ruszasz, biodra są zagrożone, a kręgosłup przejmuje pracę bioder, czego wynikiem jest ból pleców.

Siedzenie w biurze

Możesz powiedzieć „Ale przecież chodzę na siłownię codziennie po pracy”. Niestety, to nie wystarczy. Wyniki badań opublikowane przez Diabetologia pokazały, że siedzenie przy biurku powoduje zwiększone ryzyko cukrzycy, chorób układu krążenia i śmierci.

Większość fitnessowych ekspertów rekomenduje 5 minut ćwiczeń na każde 30 minut siedzenia. Istnieją ćwiczenia, które mogą pomóc złagodzić problemy związane z siedzeniem.

Fantastycznym sposobem na podjęcie aktywności w sytuacji gdy musisz pozostać w tym samym miejscu jest zamiana siedzenia na stanie. Ponadto mając jedną lub obie nogi lekko uniesione pomagamy zmniejszyć nacisk w dolnej części pleców i poprawić krążenie.

Pomocne może być też siedzenie na innej powierzchni. Piłka do ćwiczeń pomoże wyprostować kręgosłup. Nieco niższe krzesła lub taborety pomogą trzymać kolana w różnych pozycjach.

Przy odrobinie pomysłowości można przełamać monotonię swoich zadań i codziennej pracy przy biurku.

Albo przy biurku ustawić bieżnię!

Bieżnia w pracy

WIĘCEJ PODOBNYCH HISTORII ZNAJDZIESZ TUTAJ