Bieganie wieje nudą? Sprawdź 6 sposobów na urozmaicenie treningu

Bieganie to wielka frajda, mobilizacja i pasja. Czasami jednak kolejny trening w tym samym miejscu, w tym samym tempie, o tej samej porze staje się zwyczajnie nudny. Podpowiadamy, jak urozmaicić sobie aktywność, nie tylko by bieganie nigdy się nie znudziło, ale także by forma rosła. Poznaj 6 sposobów!

Bieganie

Biegaj w nowych miejscach

Do najbliższego spożywczego - 500 metrów. Stacja metra - 3 km. Po lewej nowy blok, po prawej dziurawy chodnik, w parku obok dużo psów. Znasz na pamięć swoją okolicę? Bieganie to świetny sposób na zwiedzanie nowych miejsc. Nie tylko przy okazji wyjazdowych biegów, kiedy to mamy okazję spędzić w obcym mieście parę chwil. Biegając można zwiedzać także swoje własne miasto. Wystarczy obrać zupełnie nowy kierunek, zamiast w lewo pobiec w prawo, można podjechać w nowe miejsce samochodem, tak żeby pobiegać np. za miastem albo w miejscu, które zawsze chcieliśmy zobaczyć.

W niektórych miastach organizowane są też biegowe wycieczki. Biegający przewodnik opowie o ciekawych miejscach, anegdotach z życia mieszkańców i historii zwiedzanych miejsc.

Biegaj ze znajomym

Perspektywa kolejnych samotnych kilometrów spędzonych w ciszy nie napawa optymizmem? Jeśli masz dość samotnych treningów może czas na pobieganie w towarzystwie? Drugi biegacz u boku daje szanse na miłe spędzenie czasu, jest z kim pogadać o treningach, sprzęcie, zawodach i życiu.

orlen warsaw marathon, maraton, trening biegacza

Biegaj w grupie

Dobrym motywatorem do wyjścia na bieganie jest wpisanie sobie w grafik cyklicznych grupowych treningów. Już chyba w każdym mieście działa formalna lub mniej formalna grupa biegowa, która spotyka się w ustalonym miejscu i czasie i wspólnie przemierza kilometry. Przeważnie nie ma problemu z dołączeniem do takiej społeczności, bo są otwarte i chętnie przyjmują nowych członków.

W większych miastach działają też zorganizowane biegowe treningi, które prowadzą profesjonalni trenerzy lub zawodnicy. Przeważnie organizowane są przez firmy sportowe lub przy okazji przygotowań do wybranych zawodów.

Warto poszukać grup biegowych w naszej okolicy, bo cykliczne spotkania mobilizują do regularnego treningu, a jest też okazja zdobycia biegowego doświadczenia, cennej wiedzy od bardziej doświadczonych biegaczy i poznania nowych biegowych pasjonatów.

Dołóż podbiegi, skipy, przebieżki

We wtorek 5 kilometrów, w czwartek 8 kilometrów, a w niedzielę 10. Wszystko w zbliżonym, spokojnym tempem. Znasz to? Niby to lubisz, ale powoli wieje nudą, a poprawy formy nie widać. A co gdyby tak dołożyć do swoich treningów trochę urozmaicenia? Świetnym przerywnikiem będzie na początek dołożenie do któregoś z treningów przebieżek, czyli paru krótkich szybszych odcinków (nie sprintów), przeplatanych wolniejszymi, odpoczynkowymi fragmentami.

 

05.10.2014 Krakow . 8 Bieg Trzech Kopcow . Zawodnicy wystartowali z Kopca Krakusa i pobiegli przez Kopiec Kosciuszki na Kopiec Pilsudskiego .  Fot. Michal Lepecki / Agencja Gazeta    SLOWA KLUCZOWE: bieg biegacz biegania zdrowie sport kopiec /FR/

 

Innym sposobem na zabicie biegowej nudy i poprawę formy mogą być podbiegi albo skipy. Takie urozmaicenie pozwoli zbudować większą moc, szybkość i pozwoli przyspieszyć na zawodach.

Biegaj z celem i do celu

Na ulicy co jakiś czas miga ci ktoś biegnący z plecakiem? Może to biegacz, który trasę praca-dom pokonuje biegiem, zamiast samochodem. Albo ktoś kto łączy przyjemne z pożytecznym i na własnych nogach dostaje się na pocztę, po zakupy, do znajomych lub chce „załatwić coś na mieście”. Bieganie z celem lub do celu to świetne urozmaicenie i odskocznia od monotonnego biegania na około parku w oczekiwaniu aż zegarek piknie, że trening zrobiony i można iść już do domu.

Bieganie dokądś nie dość, że jest świetną oszczędnością czasu to jeszcze nadaje bieganiu odpowiedni kierunek.

Biegaj z muzyką i nadrób książkowe zaległości

Grupa biegowa i bieganie ze znajomym nie przekonuje cię, ale chętnie zabiłbyś ciszę? W takim razie muzyka może umilić kilometry. Można dopasować rytm do tempa biegu i odpowiednio dobrać utwory tak, by zmobilizować się do szybszego kroku. A jeśli na co dzień brak ci czasu na lekturę książek audiobooki będą świetnym towarzyszem.

Bieganie nie musi być nudne!

WIĘCEJ PODOBNYCH HISTORII ZNAJDZIESZ TUTAJ