Zdrowe przekąski na dzisiejszy mecz Polski. Z taką zastawą wygramy i awansujemy!

Zamiast jeść wszystkie niezdrowe rzeczy, można znaleźć kilka alternatyw. Oto nasze propozycje.

Euro 2016 trwa w najlepsze. Polska - nie zapeszając - do tej pory radzi sobie całkiem nieźle. Z wielkim zaangażowaniem oglądamy kolejne zmagania Polaków, po których musimy porządnie wybiegać emocje. Zanim włączycie dzisiaj mecz - zróbcie zdrowe przekąski, dzięki którym emocje będą jeszcze większe i... smaczniejsze.

1. Chipsy z jarmużu

09.07.2013 , JARMUZ , STYLIZACJA JUNONA LAMCHA - GRYNBERG . FOT. LUKASZ FALKOWSKI / AGENCJA GAZETAfot. Łukasz Falkowski / Agencja Gazeta

 

SKŁADNIKI:

- jarmuż,

- oliwa,

- papryka słodka wędzona,

- czosnek,

- sól, pieprz,

- oregano,

- bazylia.

PRZYGOTOWANIE:

Forma chipsów jest czymś ciekawym.

Przygotowanie jest banalnie proste. Urywacie listki jarmużu i wrzucacie je do miseczki. Kiedy będziecie mieli odpowiednia ilość, dodajcie odrobinę oliwy i wszystkie przyprawy - według uznania.

Pamiętajcie, żeby pozbyć się grubych łodyg i nie dodać zbyt dużo oliwy, bo jarmuż będzie tłusty i będziecie musieli go przed spożyciem wysuszyć. Co jest niekomfortowe przy przygotowywaniu chipsów.

2. Prażona ciecierzyca

przekąski do 200 kcalpopsugar.com

 

SKŁADNIKI:

- 400 g ciecierzycy,

- 1/2 łyżki oliwy,

- 1 łyżka miodu,

- 1/2 łyżeczka cynamonu,

- odrobina gałki muszkatołowej,

- odrobina soli.

PRZYGOTOWANIE:

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Wyłóż blachę papierem do pieczenia, umieść w niej ciecierzycę. Piecz przez ok. 45 minut. Przygotuj w tym czasie sos: wymieszaj oliwę, miód i przyprawy. Gdy ciecierzyca będzie jeszcze gorąca polej ją sosem. Wymieszaj, piecz jeszcze przez ok. 10 minut.

Jedna porcja to 146 kcal, 6 g białka, 4 błonnika.

3. Frytki z marchewki i pietruszki

ZDROWE FRYTKI Z MARCHEWKI I PIETRUSZKISztukaStudiowania

 

SKŁADNIKI:

- marchewki - może być również seler albo pietruszka,

- papryka wędzona słodka, bazylia, oregano,

- kilka kropel oliwy z oliwek dla smaku,

- DIP: z 1 pomidora i szczypty czerwonej papryki, pieprzu, soli i bazylii (zblendowane). Lub w łagodnej wersji: kilka łyżek stołowych naturalnego, greckiego jogurtu z czosnkiem i pieprzem.

PRZYGOTOWANIE:

Ten przepis nie wymaga dużego nakładu pracy i jest bardzo prosty. Na samym początku obierzcie i pokrójcie wybrane warzywa.

Najlepiej pokroić na kształt frytek. Wszystko przyprawcie bazylią, papryką słodką wędzoną, bazylią i oregano. Przyprawione frytki wyłóżcie na blasze i skropcie odrobiną oliwy z oliwek. Wszystko pieczcie przez ok. 20-30 minut w 220 stopniach.

4. Chipsy z batatów

Chipsy z batatówFot. Małgorzata Minta

 

SKŁADNIKI:

- batat,

- rozmaryn,

- oliwa z oliwek.

PRZYGOTOWANIE:

Pokrój bataty w słupki, skrop delikatnie oliwą, przypraw rozmarynem i zapiecz w piekarniku.

5. Nuggetsy z kalafiora

nuggetsy z kalafioraTomasz Repeta

 

SKŁADNIKI:

- kalafior,

- szklanka mąki,

- szklanka mleka,

- ząbek czosnku,

- papryka ostra,

- sól i pieprz,

- oregano i bazylia,

- bułka tarta.

PRZYGOTOWANIE:

1. Na samym początku musicie ugotować kalafior (pamiętajcie o osoleniu wody), po ugotowaniu należy go ostudzić. (Z jednej główki jesteście w stanie przygotować całą michę. My wykorzystaliśmy połowę.).

2. Przygotujcie sobie dwie miski i blachę.

3. Do jednej wsypcie mąkę, wlejcie mleko i dodajcie czosnek, paprykę, oregano, bazylię, sól i pieprz.

4. Wszystko wymieszajcie, żeby nie było grudek.

5. W drugiej misce wysypcie bułkę tartą (jeżeli chcecie, możecie też wsypać płatki kukurydziane). W pierwszej kolejności maczacie wszystkie różyczki w przygotowanej mazi, a później w bułce tartej.

6. Gotowe odkładacie na blachę. Rozgrzejcie piekarnik do 180 stopni i pieczcie około 20-30 minut. Miejcie jednak wszystko na oku, ponieważ nuggetsy mogą zrobić się za twarde.

7. Kalafior możecie jeść z dowolnie przygotowanym dipem.

Teraz tylko zostaje nam czekać na mecz! POLSKA!

instagram

WIĘCEJ PODOBNYCH HISTORII ZNAJDZIESZ TUTAJ