Jak szybko schudnąć - ranking aktywności, które pozwolą ci spalić zbędne kalorie

Szukając szybkiego sposobu na spalenie kalorii można sięgać po przeróżne metody, zaczynając od diety cud na odchudzających pasach kończąc. Gdy do urlopu zostało mało czasu, a do wymarzonej sylwetki jeszcze długa droga walka ze zbędnymi kaloriami może spędzić sen z powiek. Czy bieganie jest najlepszym sposobem na osiągnięcie wymarzonego celu? A może lepiej sprawdzi się rekreacyjna jazda na rowerze? Sprawdzamy, który rodzaj aktywności zasłużył na tytuł 'Najlepszego spalacza kalorii'.
8 aktywności, które pozwolą ci spalić zbędne kalorie 8 aktywności, które pozwolą ci spalić zbędne kalorie Polska Biega

Ostatnie 2 miejsca rankingu - najmniej spalimy, najmniej się zmęczymy

Spokojna jazda na rowerze zamyka nasz ranking (8 miejsce). W trakcie godzinnej przejażdżki spalimy około 430 kalorii, czyli dwie kanapki z bułki kajzerki, z masłem, serkiem topionym w plastrach i szynką wieprzową.

Przy takiej formie ćwiczeń nie ma co liczyć na szybkie efekty, raczej nastawmy się na powolne, ale bezpieczne dla organizmu zmiany.

bieganie, dieta, odchodzaniePolska Biega

Dla osób dopiero rozpoczynających przygodę ze sportem lub takich, które do szczupłej sylwetki mają dłuższą drogę polecamy jogging.

W trakcie godzinnego spokojnego biegu nasz organizm spali ok. 470 kalorii. W rankingu spalaczy kalorii jogging zajął wprawdzie 7, czyli przedostatnie miejsce, ale jest on jedną z bardziej komfortowych form, która nie odstraszy początkujących osób. I pozwoli w ciągu godziny spalić ok. 250 ml lodów śmietankowych.

Jogging czy spokojna jazda rowerem nie przynoszą nagłych, spektakularnych efektów. Czy mają jednak jakieś pozytywne strony?

Tak, spokojniejsze formy ruchu również posiadają swoje korzyści. Po treningu aerobowym organizm szybciej się regeneruje, jest on mniej wymagający, tak więc każdy początkujący na pewno sobie z nim poradzi, a także nie przeciążamy układu sercowo - naczyniowego, pozwalając przy tym na obniżenie ciśnienia tętniczego. - przekonuje Andrzej Bartoszuk, trener Boot Camp Polska.

 

Miejsca 6, 5, 4 - trochę więcej wysiłku, trochę więcej efektów Miejsca 6, 5, 4 - trochę więcej wysiłku, trochę więcej efektów Polska Biega

Miejsca 6, 5, 4 - trochę więcej wysiłku, trochę więcej efektów

Na 6 miejscu w rankingu "Najlepszego spalacza kalorii" znalazła się jazda na biegówkach. Jeśli nie ścigamy się w tempie Justyny Kowalczyk, to w ciągu godziny spokojnej jazdy spalimy kufel piwa i miseczkę chipsów, czyli około 490 kalorii.

Fizjoterapeuta Paweł Tota, w wywiadzie O tym jak biegać z nadwagą dla osób, które nie przepadają za bieganiem poleca inne rozwiązanie: doskonałą alternatywą na początek jest np. pływanie, podczas którego spalamy znacznie więcej kilokalorii, angażujemy prawie wszystkie partie mięśniowe naszego ciała, układ oddechowy i krążenia, a przy tym nie fundujemy naszym stawom dodatkowego obciążenia.

Zwolennicy wody w trakcie godzinnego pływania spalą około 500 kalorii (5 miejsce w rankingu). Pozbędziemy się w ten sposób trochę większej kiełbaski śląskiej z grilla w zestawie z ketchupem, ogórkiem kiszonym i dwoma kromkami chleba. Warto jednak pamiętać o tym, że powinien być to umiarkowanie intensywny wysiłek, a nie rekreacyjne spędzanie czasu na kąpielisku.

Tuż za podium, na 4 miejscu, uplasowały się wędrówki. Miłośników pieszych wycieczek powinien ucieszyć fakt, że w trakcie godzinnej aktywności spalimy aż 600 kalorii. Tyle zjadamy na obiad składający się z porcji makaronu bolognese i szklanki coli. Przy wędrówce znaczenie ma zmienne ukształtowanie terenu, które zaangażuje więcej partii mięśniowych do wzmożonego wysiłku i zmusi nasze serce do intensywniejszej pracy.

Brązowy medal - pot i kurz na łonie natury Brązowy medal - pot i kurz na łonie natury Polska Biega

Brązowy medal - pot i kurz na łonie natury

Na ostatnim stopniu podium uplasowała się godzinna jazda na rowerze w terenie. W jej trakcie spalimy około 630 kalorii, czyli tyle ile zawiera cheeseburger i średnie frytki.

Podjazdy, nierówności terenu, zjazdy przeplatane prostymi odcinkami zmuszą nasz organizm do zróżnicowanej pracy i w naturalny sposób wymuszą przeplatanie się większej intensywności z mniejszą. Dodatkowo będzie szansa na spędzenie czasu na świeżym powietrzu i zwiedzanie nowych miejsc.

Srebro dla szybkiej godziny i szybkich efektów Srebro dla szybkiej godziny i szybkich efektów Polska Biega

Srebro dla szybkiej godziny i szybkich efektów

Na 2 miejscu w rankingu spalaczy kalorii uplasował się godzinny szybki bieg, przy okazji którego spalimy około 800 kalorii, to mniej więcej tyle ile zawiera obiad w postaci kotleta schabowego, ziemniaków i mizerii.

W trakcie takiego biegu nie trzeba zmieniać intensywności wysiłku, wystarczy, że przez godzinę będziemy poruszać się w żwawym tempie. To jak szybko będziemy biec jest kwestią bardzo indywidualną, zależną od naszych predyspozycji, obecnej kondycji i fizycznych możliwości.

A tytuł Najlepszego Spalacza Kalorii wędruje do...

Złoty medal - będzie pięknie, ale będzie bolało Złoty medal - będzie pięknie, ale będzie bolało Polska Biega

Złoty medal - będzie pięknie, ale będzie bolało

Miano "Najlepszego Spalacza Kalorii" otrzymały ćwiczenia interwałowe. To one pozwolą spalić w ciągu godziny najwięcej kalorii, bo aż około 1000. W trakcie takiego treningu spalimy jedno pięterko Ptasiego Mleczka. Albo 3 kawałki pizzy capricciosa.

Jednak ten rodzaj aktywności wymaga też od nas najwięcej wysiłku i nie uznamy go za łatwy i przyjemny.

Trening interwałowy spala więcej kalorii, ponieważ cechuje go duża intensywność, w skutek czego powoduje powstanie tzw. zjawiska EPOC (zwiększonego zapotrzebowania na tlen po zakończeniu wysiłku fizycznego). Wynika to z uruchomienia procesów anaerobowych, a co za tym idzie - napędzenia w większym stopniu naszego metabolizmu spoczynkowego. Mówiąc prościej - spalamy energię jeszcze długo po zakończeniu treningu. - tłumaczy Andrzej Bartoszuk, trener Boot Camp Polska.

Trening interwałowy polega na pracy o zróżnicowanej intensywności. W bieganiu będą to odcinki pokonywane w szybkim tempie przeplatane krótką przerwą, która nie da nam szans na pełny odpoczynek. Może być to 8 minutowych szybkich biegów na przemian z minutowym truchtem.

To co ważne w kwestii treningu interwałowego to odpowiednia rozgrzewka przed oraz schłodzenie po sesji interwałowej. Warto pamiętać, że jest to trening przeznaczony dla osób, które już są aktywne. Osoby początkujące, które dopiero rozpoczynają swoja przygodę z bieganiem lub mają sporo zbędnych kilogramów do zrzucenia powinny wybrać spokojniejszą, mniej intensywną formę ruchu.

Przeczytaj jak biegać, aby schudnąć

Treningiem interwałowym będą też zajęcia fitness, np. ciesząca się coraz większą popularnością tabata.

Systematyczność, konsekwencja, planowanie Systematyczność, konsekwencja, planowanie Shutterstock

Systematyczność, konsekwencja, planowanie

Sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów jest sporo. Wymarzona sylwetka to często efekt wielu lat przemyślanej i złożonej pracy, nie tylko jeśli chodzi o kwestie treningu, ale także diety. Jak w wielu innych kwestiach skuteczność zapewni systematyczność i konsekwencja w działaniu. Trening interwałowy, zwycięzca naszego rankingu, pozbawi nas największej ilości kalorii w ciągu godziny, jednak nie może być to jednorazowy wysiłek, o którym za chwilę zapomnimy. W przeciwnym razie może się okazać, że lepiej było wybrać codzienną jazdę miejskim rowerem do pracy.

Komentarze (107)
Jak szybko schudnąć - ranking aktywności, które pozwolą ci spalić zbędne kalorie
Zaloguj się
  • pola kubaczek

    0

    mnie bardzo długo nic nie pomagało, dopiero swoje ,,wybawienie" odnalazłam w cateringu dietetycznym od mniam mniam catering. To super sposób, bo pilnujemy tego co jemy, wszystko mamy zbilansowane i wyliczone ;)

  • morae

    0

    Poza dietą najważniejszy jest ruch, a jak z tym ruchem? Wiadomo - jak Trójmiasto to biegać z psem nad morzem xD Tylko, że jak ktoś nie lubi biegać, to szybko odpadnie xD Najważniejsze jest, żeby wybrać coś co nas będzie jarać i na co chętnie będziemy chodzić. Ja zapisałam się na fitness i okazało się, że w tej samej szkole, do której chodziłam Havana Si, są też lekcje tańca wieczorami! :D Nie trzeba było mnie namawiać, bo miałam i tak karnet open, więc mogłam chodzić na nieograniczoną ilość zajęć. Taniec wciąga, możliwości jest dużo - romantyczna kizomba i bachata, żywiołowa salsa czy reggaeton :) Każdy znajdzie coś dla siebie. A zajęcia taneczne można właśnie uzupełniać fitnessem :)

  • peteer_son

    Oceniono 2 razy 0

    Samo bieganie jest dobre na początek, ale chcąc nie tylko schudnąć, ale też wypracować lepszą sylwetkę. Polecam program Muscle's Boss - gdzie można ustalić sobie wszystkie treningi - zarówno biegowe i siłowe, a także dietę :)

  • idzi8888

    Oceniono 1 raz 1

    Dieta wystarczy odpowiednia, nawet ćwiczyć specjalnie nie trzeba, co najwyżej spacery. Schudnąć należy efektywnie a nie szybko.

  • starykawaler35

    Oceniono 2 razy 0

    na kazde zgubione 100 g 70 to miesnie ....zalecam nie wazyc sie tylko mierzyc obwody...to po pierwsze

    po drugie chronic miesnie przed spaleniem...zbudowane sa z aminokwasow czyli malych czasteczek w porownaniu do tluszczy,gdzie jest dlugi lancuch weglowy....zatem BCAA + zwiekszona suplementacja bialkiem

    po trzecie mix cwiczen cardio...na kazdy, treningu praca z rozna intensywnoscia i tetnem...nasz organizm szybko sie przyzwyczaja i nawet HIIT po kilku tygodniach nie daje spektakularnych relultatow

    po czwarte...a moze po pierwsze...DIETA....JEMY MALE PORCJE CO 3 GODZINY...5-6 X NA DZIEN....i jemy mniej niz spalamy to podstawa kazdej redukcji...

  • rhone

    Oceniono 1 raz 1

    Jak to często bywa dziennikarze zapełniają miejsce na stornie, ale już tworzyć ze zrozumieniem już trudniej. Cieszę się z takich opracowań, tematyki, podpowiedzi, grafik czy slajdów, ale ludzie! Róbcie to czytelnie. Wielu czytelników i słusznie czuje, że w tej grafice i treści jest ogrom niedokladności, a to czyni go po prostu niewiarygodnym. Raz podaje się jakąs dyscyplinę z określeniami typu leki lub szybki, zaś w tym samym porównaniu trening intewałowy, który oczywiście może być i biegowy i pływacki i na siłowni! Poza tym chyba autor tekstu nie pływa, bo pisanie, że pływanie spala 500 kal to nieprawda. Może jak ktoś pływa 50 basenów żabką to tak, ale jeśli te 50 basenów pływasz w ciągu 30 min kraulem albo grzbietem to polecam autorowi przetestowanie ile naprawdę spala się kalorii na pierwszym lepszym pływackim portalu. A ludzi tak pływających jest bardzo wielu. A jeśli Pan dziennikarz nie wiem to na miłość boską, gdzie jego dziennikarska rzetelność! Przepisywanie czy powielanie bzdur albo treść nierzetelnych jest podobnym grzechem jak pisanie własnych bzdur!

  • cezp

    Oceniono 1 raz -1

    Schudłem. 94kg na 78kg czyli 16kg w... 5 tygodni . Zero cukru, słodyczy, ciastek, słodkich napoi, owoców, piwa etc. Z-E-R-0 !!! Posiłki normalne+ więcej pomidorów i tylko gdy byłem głodny 2-3 razy dziennie poprzedzone szklanką wody. Sen 8 godzin. Bieganie 2 x dziennie o 5,30 i 20,30 po 30 samego biegu -reszta marsz, skakanka, pompki etc. Realnie schudłem 12kg bo reszta wróciła natychmiast po odchudzaniu czyli to woda. Było ciężko, jeszcze ciężej utrzymać, ale było warto.

  • Krzysztof Ksiazek

    Oceniono 4 razy 2

    A KTO z WAS ... może ...
    wie gdzie można kupić takie DUŻE kółko - jak dla chomika w klatce?
    Można biegać CAŁY czas ... jak CHOMIK !
    Może ktoś zacznie produkować?
    Z tego co czytam - USZCZĘŚLIWI .. MILIONY ! !
    Dla wielu to SZCZYT MARZEŃ . POWAŻKA

  • zredukowany

    Oceniono 3 razy 1

    Oj hejterów tu sporo. Każdy mądry, każdy odchudzanie ma w jednym paluszku i gdyby chciał, to schudnie 10kg przez noc. Ludzie dajcie na luz. Zgadzam się z tym, że utrata 20 - 30 kg w 2 miesiące jest nieosiągalna. Jeśli spadnie 30 kg, to z tego co najwyżej 6-8 kg tłuszczu, reszta woda. Problemem nie jest chudnięcie, ale utrzymanie zredukowanej wagi. Sam wielokrotnie podejmowałem próby zmiany nawyków żywieniowych, jednak każda dieta po 2 tygodniach powodowała jakieś frustracje, napady głodu, ataki na określone produkty. Jakiś czas temu spróbowałem tego, co dla większości dietetyków jest zabójstwem. Słowo klucz: tłuszcz. Czyli dieta ketogeniczna LCHF, mająca wiele wspólnego z Paleo, a także znienawidzonym i hejtowanym Kwaśniewskim czy Atkinsem. Niestety w Polsce jest mało popularna i mało jest opracowań naukowych w necie w języku polskim. Ale już fora i strony anglojęzyczne to skarbnica wiedzy na ten temat. Mnóstwo artykułów pisanych przez naukowców, którzy przewracają do góry nogami obecny "zdrowy" system odżywiania, który jest sterowany przez producentów żywności. Podchodziłem sceptycznie do tego, ale co mnie nie zabije... Przez miesiąc żywienia LCHF nie zrzuciłem ani grama, ale powiększyły się obwody ramion, nóg, klatki, pleców (kiedyś uprawiałem sporty siłowe) czyli mięśni. W obrębie pasa zauważyłem jakby luźniej się zrobiło. Wprowadziłem ruch (marsze, rower) i waga leci powolutku - ok. 1 kg na tydzień. Nie są to spektakularne efekty, ale trwałe. Ten system żywienia jest idealny dla mięsożerców i co najważniejsze... tracisz zupełnie ochotę na słodkości. Nie podjadasz, jesz wtedy, gdy jesteś głodny, a po dobrym śniadaniu jesteś głodny dopiero w okolicy 17:00. Wystarczą 2 posiłki dziennie. Celowo nie piszę tutaj o tej diecie, kto będzie zainteresowany to poczyta o jej zasadach. Nie jestem "ortodoksyjnym fanatykiem" w tej kwestii, nikogo nie zmuszam, nie atakuję i nie neguję żadnej diety. Po prostu ją stosuję i zdrowo chudnę. Polecam, jeśli ktoś chce. Jak ktoś chce pogadać to zredukowany(malpa)gmail.com.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX