Bieganie latem. Co jeść w upalne dni, by mieć energię do działania [KULINARNE PORADY]

Co zjeść, kiedy na zewnątrz gorąco, nikt nie ma ochoty stać przy kuchni, a jednak trzeba mieć energię do pracy czy na trening? Justyna Mizera, dietetyk sportowy, podaje 5 praktycznych wskazówek, co jeść w upalne dni.
Arbuz jest zdrowy Arbuz jest zdrowy shutterstock

Owoce z dużą ilością wody

Nadchodzi fala upałów. Jak biegać w wysokich temperaturach?

W upalne dni świetnie sprawdzą się owoce z dużą ilością wody, takie jak arbuz, melon, truskawki.

Ich dużą porcję można zblendować na mus, z dodatkiem kilku kostek lodu, koniecznie 10-15 liści świeżej mięty i wzbogacić to połówką dojrzałego awokado.

Co nam to daje? Przede wszystkim orzeźwienie, ale i energię, na dodatek dzięki awokado, energia ta będzie stopniowo dawkowana; ponadto witaminki, antyoksydanty i nawodnienie! A o rozkoszy dla podniebienia już nie wspominamy!

Więcej dietetycznych porad znajdziesz na Sportowydietetyk.com.pl

Chłodnik litewski Chłodnik litewski Fot. Andrzej Krasowski / Agencja

Chłodniki

Chłodniki to idealne rozwiązanie na upalne chwile; polecam ten z buraczków i/lub botwinki, gdyż burak to skarbnica minerałów i witamin, a przy tym naturalne źródło podwyższające poziom tlenku azotu, który to rozszerza naczynia krwionośne; ponadto przyda się dla ponuraków, gdyż zawiera spore ilości kwasu foliowego wpływającego na produkcję "hormonów szczęścia"!

Buraki to baza, którą wzbogacamy kefirem lub jogurtem naturalnym; poza burakami chłodnik może być z ogórków, ale też z owoców, np. jagód, malin, czy truskawek; wszędzie warto dorzucić kilka listków mięty.

Więcej dietetycznych porad znajdziesz na Sportowydietetyk.com.pl

Sezon grillowy trwa w najlepsze! Sprawdź zdrowe i proste przepisy na grilla >>

5 przepisów na zdrowe batony, które przywrócą ci energię w ciągu dnia

Łosoś Łosoś Shutterstock

Białko

Białko - bez tego trudno się regenerować i funkcjonować, więc nawet w upalne dni nie zapominaj o pełnowartościowym białku. Dobrze sprawdzą się sałatki z porcją łososia, czy też jakiejś chudej ryby, np. tuńczyka. Może też być stek wołowy lub kawałki indyka z grilla ze świeżymi warzywami.

Więcej dietetycznych porad znajdziesz na Sportowydietetyk.com.pl

Dieta biegacza: Lody. Wybór mrożący krew w żyłach

Odchudzające koktajle z kawą [4 PRZEPISY]

 

koktajl koktajl CC BY 2.0/Flickr/SpoonUniversity Delaware

Pełne ziarno

Pełne ziarno - owsianki i jaglanki już się pewnie przejadły, więc teraz czas na letnie smaki - koktajle na bazie owoców z dodatkiem płatków jaglanych, czy ugotowanej komosy ryżowej, to idealne rozwiązanie na szybkie śniadanie, które na dodatek można wziąć na wynos.

Proponuję koktajl:

- truskawki

- banan

- płatki jaglane 3-4 łyżki

- nasiona chia duża łyżka

lub

- 3-4 łyżki mleczka kokosowego;

- napój roślinny np. mleko ryżowe/owsiane lub jogurt naturalnym lub po prostu woda.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

Na co zwrócić uwagę przy kupnie truskawek i jak je przygotować? [PRZEPISY I PORADY] >>

Masło orzechowe zawsze w cenie. Zobacz przepisy z wykorzystaniem tego produktu

Więcej dietetycznych porad znajdziesz na Sportowydietetyk.com.pl

Woda smakowa to napój aromatyzowany, nie Woda smakowa to napój aromatyzowany, nie "prawdziwa" woda mineralna Shutterstock

Woda

Woda - jesteśmy istotą żyjącą w środowisku wodnym (nasze ciało w ok. 60% składa się z wody), dlatego też trzeba na bieżącą ją uzupełniać. By nie była nudna można dorzucić do niej miętę/świeży korzeń imbiru, lionkę/cytrynę, świeże owoce, typu maliny/truskawki, ale też bardzo dobrze smakuje z ogórkiem.

Przy dużej potliwości warto taką wodę wzbogacić elektrolitami, albo wybrać produkt gotowy, jakim jest woda kokosowa.

Więcej dietetycznych porad znajdziesz na Sportowydietetyk.com.pl