5 porad na udany debiut przed 11. PKO Poznań Półmaratonem

Do startu 11. PKO Poznań Półmaratonu zostało zaledwie 8 dni! Na liście startowej jest już 11608 zawodników, w tym ponad 2 tysiące debiutantów. 15 kwietnia ulicami stolicy Wielkopolski przebiegnie 11 edycja biegu. Radzimy na co zwrócić uwagę przed debiutem w połówce.
11. PKO Poznań Półmaraton 11. PKO Poznań Półmaraton fot.: https://halfmarathon.poznan.pl/strefa-zawodnika/trasa/

1. Zapoznaj się z trasą

Przeanalizuj trasę pod względem profilu, ukształtowania terenu oraz rozmieszczonych przez organizatora punktów odżywczych. Dzięki temu łatwiej będzie ci zaplanować tempo i rozłożyć siły na całym dystansie. Znajomość trasy zaoszczędzi dodatkowego stresu związanego z nieprzewidzianym podbiegiem czy koniecznością biegu pod wiatr.

2. Nie eksperymentuj

Na trasę biegu zabierz ze sobą tylko sprawdzony sprzęt. Nigdy nie ryzykuj startu w nowych butach, nawet, jeśli udało ci się upolować na Expo wymarzony model. Jeśli planujesz korzystać z własnych żeli, sprawdź je jeszcze na treningach. Zastanów się gdzie je schowasz, czy masz jakieś kieszenie w spodenkach albo saszetkę, którą będziesz mógł wykorzystać.

3. Trzymaj nerwy na wodzy

To, czego ci potrzeba przed startem to spokoju i wiary we własne możliwości. Jeszcze wieczorem, w dniu poprzedzającym start, zaplanuj wszystkie szczegóły. Wyjątkowo skup się tylko na sobie, nie pozwól żeby brak organizacji zaprzepaścił tygodnie przygotowań do wyznaczonego celu. Wyjdź z domu z zapasem czasu, sprawdź, kiedy i jakie ulice zostaną zamknięte, upewnij się, że utrudnienia w ruchu drogowym pozwolą dojechać ci na czas. Sprawdź gdzie dokładnie zlokalizowany jest start i depozyty, zdarza się, że odległość obu tych punktów może być znacząca.

4. Zadbaj o komfort biegu

Ubierz się lekko, wygodnie i funkcjonalnie. Dostosuj strój startowy do panującej pogody, pamiętaj, że podczas wysiłku odczuwalna temperatura jest znacznie wyższa. Dopełnieniem startowej garderoby o poranku, (kiedy jest jeszcze chłodno) mogą być np. rękawki, które w każdej chwili możesz zdjąć. Sprawdź, czy twój zegarek jest naładowany, nie potrzebujesz dodatkowego stresu, podczas biegu. Zjedz lekkie śniadanie, najlepiej na 2-3 godziny przed startem. Świetnie sprawdza się tu bułka z miodem/dżemem lub rozgotowany biały ryż z dodatkiem miodu.

5. Ustaw się w swojej strefie startowej

Pamiętaj, że już przy zapisach zobligowałeś się do ustawienia w konkretnej strefie startowej. Dla ułatwienia zapoznaj się z mapką przedstawiającą lokalizację poszczególnych stref. Oszacuj swoje możliwości, nie utrudniaj biegaczom szybszym od siebie i nie marnuj szansy, jeśli stać cię na rywalizację z innymi. Dla ułatwienia możesz pilnować się pacemekera, z którego zlokalizowaniem nie powinno być problemu. Jego cechą charakterystyczną jest chorągiewka lub baloniki z oznaczeniem konkretnego czasu.

Komentarze (1)
5 porad na udany debiut przed 11. PKO Poznań Półmaratonem
Zaloguj się
  • Mateusz Markiewicz

    Oceniono 1 raz -1

    Dodałbym jeszcze, żeby przynajmniej raz (jeśli nic nie dolega) odwiedzić gabinet fizjoterapeutyczny. Najlepiej poddać się wtedy manualnej terapii Bowena, która nie tylko rozluźnia umysł i ciało, ale też poprawia funkcjonowanie całego organizmu. Dzięki temu można uzyskać lepsze wyniki. Na taki zabieg najlepiej wybrać się na 5 dni przed startem oraz tuż po zawodach w celu zregenerowania się.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX