Najszybszy makaron świata!

Beata Brzezowska
21.04.2017 16:47
Makaron ryżowy z pomidorkami koktajlowymi

Makaron ryżowy z pomidorkami koktajlowymi ([runaddict])

To jest właściwie sałatka na bazie makaronu. Idealna dla zabieganych, bo można zrobić do pudełka i zjeść gdziekolwiek - w pracy, w parku na ławce między treningiem a innymi zajęciami. Sprawdzi się jako alternatywa dla klasycznego makaronu, jeśli unikamy glutenu czy pszenicy. To bardzo dobre źródło węglowodanów, czyli świetny pomysł na carboloading.

Czego potrzebujemy?

  • Makaron ryżowy wstążki (np. Tao Tao)
  • pomidorki koktajlowe
  • dwa ząbki czosnku
  • świeża bazylia lub jeśli nie mamy, pesto genovese
  • oliwa
  • sól i pieprz

Makaron zalewamy wrzątkiem i trzymamy pod przykryciem zgodnie z czasem podanym na opakowaniu – zwykle jest to 5 min. Jeśli potrzymamy zbyt długo, makaron zrobi miękki. Ja, po odcedzeniu kroję makaron, bo takie długaśne wstążki dużo trudniej zjeść. To istotny szczegół, jeśli makaron zabieramy do pracy czy w jakieś inne publiczne miejsce. Pokrojony przekładamy do miski, skrapiamy oliwą, mieszamy i zostawiamy na bok, by zająć się resztą składników.

Makaron ryżowy z pomidorkami koktajlowymiMakaron ryżowy z pomidorkami koktajlowymi [runaddict]

Ząbki czosnku wyciskamy przez praskę i łączymy z kilkoma łyżkami oliwy. Dodajemy sól i pieprz. Pomidorki kroimy w połówki. Listki bazylii prosto z doniczki rozrywamy na drobne kawałki. Niecierpliwi mogą posiekać nożem, choć puryści kulinarni zalecają szarpanie listków. Jeśli nie mamy bazylii, możemy do oliwy dodać łyżkę pesto genovese.

Pomidorki i bazylię dodajemy do makaronu. Polewamy oliwą z czosnkiem i delikatnie mieszamy. Można dosolić i dopieprzyć. Biegacze nie powinni unikać soli. Podczas biegania, wraz z potem, całkiem sporo jej tracimy, co może być przyczyną skurczy.

Sałatkę można zjeść od razu. Można odłożyć do lodówki na potem. Można zapakować do pudełka i zjeść, gdy poczujemy głód. W lodówce postoi parę dni.

Zobacz także
  • Wielki Wiosenny Test Butów Wielki test butów Polska Biega [KOLEKCJA WIOSNA 2017]
  • Przepis na pomarańczowy izotonik 4 proste przepisy na izotoniki, które nawodnią i dodadzą energii
  • 5 zasad zdrowego żywienia dla biegaczy
Komentarze (2)
Zaloguj się
  • trawolta

    0

    Do tego proponuję węglowodany w postaci soku. Podaję przepis: Wycisnąć pomarańczę . Dla zabieganych: wypić z butelki.

    Dostanę wierszowkę? ;)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX