Reebok RUN CREW, czyli wielki trening Aerobic Capacity

Reebok RUN CREW - trenowanie poprzez bieganie, czyli 4 minuty biegu w tempie na 10 km, 3 minuty przerwy, 2 minuty biegu w tempie na 5 km, 3 minuty przerwy, 1 minuta biegu w bardzo szybkim tempie, 3 minuty przerwy. I taką serię powtarzamy trzy razy.

Tak wyglądał trening Aerobic Capacity ekipy Reebok RUN CREW w ostatnią sobotę, 27 maja. Oczywiście zaczęliśmy od solidnej rozgrzewki, czyli trzy okrążenia wokół stadionu, a następnie skipy, wyskoki, podskoki, wykroki – ćwiczenia poprawiające nasza mobilność. Trening prowadził główny trener Aerobic Capacity w Polsce, ambasador marki Reebok, Paweł Nerek.

Gościem specjalnym sobotniego treningu była Joanna Jędrzejczyk, mistrzyni świata w MMA. Joasia przyznała się, że kiedyś bardzo nie lubiła biegać. Teraz, gdy jest na roztrenowaniu, by utrzymać formę, biega nawet trzy razy w tygodniu. W przyszłości chciałaby przebiec półmaraton, a może i maraton, bo bardzo lubi długie dystanse.

–  MMA to bardzo wszechstronny sport. Jego składowymi są takie dyscypliny, jak judo, boks, zapasy, jujitsu, muay thai. Nasze przygotowanie, to nie tylko klepanie się po buzi, jak wiele osób sądzi. Trenujemy dwa razy dziennie, od 8 do 11 jednostek treningowych w tygodniu.

Do swojej ostatniej walki przygotowywałam się prawie trzy miesiące, a jednym z elementów było przygotowanie kondycyjne. Biegałam na początku dwa, trzy razy w tygodniu. Bliżej startu już tylko raz, czy dwa razy – zwierzyła się nam Joasia.– Włączam też do treningu skipy, wyskoki, czyli te same elementy jakie stosują lekkoatleci. A dzisiaj z chęcią z wami pobiegam.

Trening Reebok Run CrewTrening Reebok Run Crew [materiały Reebok]

Sobotni trening oparty był na programie biegowym Aerobic Capacity, opracowanym przez światowej klasy trenera i guru CrossFitu, Chrisa Hinshawa. Chris stworzył unikalny program treningowy, z myślą o różnych sportach – Aerobic Capacity przekłada się na wymierne rezultaty w każdej dyscyplinie, ponieważ buduje siłę biegową, wytrzymałość i wydolność organizmu. Metoda ta jest uzupełnieniem treningu. Skierowana jest zarówno do biegaczy, którzy chcą poprawić swoje wyniki, jak i do osób trenujących inne sporty. Przykładem są, między innymi, zawodnicy CrossFit, którzy nawet po jednym treningu poprawiali swoje rekordy życiowe.

Bieganie jest nieodłącznym elementem wielu dyscyplin, niemniej przykładowi CrossFitowcy biegają nie więcej niż dwa razy w tygodniu. Celem Chrisa było stworzenie takiego programu biegowego, który przy ograniczonej objętości czasowej, przyniesie maksymalne efekty.

Podstawą treningu Aerobic Capacity są biegi interwałowe. Dobrymi przykładami są właśnie treningi Reebok RUN CREW:

  • 3 serie: bieg z narastającym tempem: 4 min + 3 min + 1 min / 3 min odpoczynku) – czyli trening z 27 maja.
  • 4 serie bieg ze stałym tempem, z coraz krótszymi przerwami: 4 x minuta biegu / minuta przerwy, 4 x minuta biegu / 30 sek. przerwy, 4 x minuta biegu / 15 sek. przerwy – tak wyglądał trening  9 maja.

Ważne, by każdy trening rozpocząć od solidnej rozgrzewki, czyli 10 minut spokojnego biegu, a następnie skipy, podskoki, wykroki – ćwiczenia poprawiające naszą mobilność. Na koniec treningu nie zapominamy o schłodzeniu, czyli spokojnym truchcie i ćwiczeniach rozciągających.

Trenując intensywnie nie można zapominać o odpowiednim nawodnieniu. Na treningu Reebok Run Crew zadbała o to marka ID'EAU.

Trening Reebok Run CrewTrening Reebok Run Crew [materiały Reebok]

Otwarte grupy biegowe Reebok RUN CREW działają w kilku miejscach w Warszawie, raz w tygodniu, przy współpracy z partnerami marki:

  • RunnersClub.pl na Mokotowie
  • Sklep Biegacza na Powiślu
  • Academia Gorila w Centrum
  • Crossfit R99 na Ochocie
  • Crossfit GCW na Gocławiu
  • Crossfit Wilanów

Treningi są otwarte. Nie trzeba być członkiem klubu, żeby wziąć w nich udział.

Zajęcia prowadzą ambasadorzy marki Reebok:

  • Marika Popowicz - wielokrotna medalistka w sprincie na Mistrzostwach Europy oraz rekordzistka Polski w biegu sztafetowym;
  • Tomasz Sypniewski - CrossFiter, który ma w planach zakwalifikowanie się do Tokyo 2020 w kategorii sprint;
  • Ewelina Wyszczelska - wielokrotna medalistka Polski w skoku w dal, w lipcu wystartuje w Młodzieżowych Mistrzostwach Europy;
  • Anna Łapińska - zawodniczka maratonów z kilkoma rekordami na koncie, np. pokonaniem maratonu w 2:40;
  • Artur Jabłoński - wielokrotnie pierwszy na mecie biegów długodystansowych, wicemistrz Polski w długodystansowym biegu górskim;
  • Ewelina Płatos - w każdym biegu długodystansowym, w którym startowała od początku sezonu, znajdowała się w czołówce najlepszych zawodniczek;
  • Andrzej Bogdał - zawodnik biegów górskich i OCR, trener, specjalista żywieniowy, posiada certyfikat Aerobic Capacity;
  • Agata Pietroszek - wielokrotna zwycieżczyni biegów z przeszkodami, aktualnie najlepsza zawodniczka Spartan Race w Europie, instruktorka biegów ekstremalnych; 
  • Rafał Kasza - reprezentant Polski w biegach z przeszkodami, jeden z czołowych zawodników Spartan Race w Europie Centralnej i biegów przeszkodowych/survivalowych w Polsce.
  • Paweł Nerek - główny trener Reebok RUN CREW z certyfikatem Aerobic Capacity, zawodnik CrossFit, startował, między innymi, w prestiżowych zawodach „Battle of the East” w Kuwejcie oraz „Dubai Fitness Championship”.

Więcej informacji o treningach na znajdziecie na Facebooku.