Szybsza regeneracja po biegowych treningach? Oto 5 niezawodnych sposobów

Każdy biegacz zna z własnego doświadczenia uczucie zmęczenia po ciężkim treningu: znużenie, spadek sił czy opóźniony ból mięśniowy, często mylony z zakwasami. Aby regularnie poprawiać swoje sportowe wyniki, niezwykle istotna jest regeneracja. Jak więc zoptymalizować ten proces do perfekcji? Przedstawiamy 5 najskuteczniejszych sposobów.

Stretching

Rozciąganie po każdym treningu jest pierwszym etapem efektywnej regeneracji - zmniejsza napięcie mięśniowe, powoduje wzrost przepływu krwi przez zmęczone mięśnie, a także zwiększa ich wydajność oraz elastyczność. Tego elementu treningu, żaden biegacz nie powinien pomijać.

Zimny prysznic

Prysznic z użyciem zimnej wody po wysiłku fizycznym polecany jest jako znakomity sposób na przyspieszenie regeneracji mięśni. Oprócz niskiej temperatury wody, z pomocą przychodzi także jej ciśnienie. Jeżeli doskwiera nam ból mięśni, należy polewać je silniejszym strumieniem zimnej wody. Taki bodziec sprawi, że w tym miejscu krew zacznie szybciej krążyć, łagodząc ból i stan zapalny.

Suplementy

Zabiegi takie jak rozciąganie czy zimny prysznic na pewno pomogą, jednak to nie wszystko, co możemy zrobić dla naszego organizmu, by przyspieszyć jego regenerację. Oto suplementy diety poprawiające ją, które warto włączyć do swojej diety. Wszystkie propozycje w świetnej cenie, a także z darmową wysyłką do tysięcy paczkomatów i punktów odbioru, dostępne są na Allegro.

Ashwghanda to suplement na regenerację organizmu, który najlepiej stosować przed snem. Ashwagandha bije ostatnio rekordy popularności, jeśli chodzi o najbardziej rozchwytywane suplementy diety. Ten adaptogen wzmacnia tkankę mięśniową, poprawiając napięcie mięśni oraz redukując stany zapalne. Wykazuje także właściwości anaboliczne, wspomagając budowę mięśni i przyspieszając regenerację.

Kwasy omega 3 to bardzo ważny suplement dla naszego zdrowia, szczególnie dla pracy układu sercowo-naczyniowego. Jednak co to ma do regeneracji po treningowej? EPA i DHA to dwa kwasy tłuszczowe zawarte w oleju rybnym, które wykazują silne działanie przeciwzapalne. Sprawdzają się znakomicie po ciężkich treningowych biegowych, gdzie obciążenie organizmu jest bardzo duże.

Aminokwasy rozgałęzione BCAA są jednym z ważniejszych suplementów poprawiających regenerację potreningową. W skład aminokwasów wchodzą leucyna, walina oraz izoleucyna, które są wykorzystywane do syntezy białek oraz odbudowy mięśni.

Glutamina – suplement, który każdy biegacz powinien znać i stosować. Glutamina stymuluje procesy syntezy białek mięśniowych poprzez dodanie azotu sprzyjającego ich budowie, zmniejsza katabolizm mięśni podczas treningu, zwiększa wytrzymałość przez uzupełnienie poziomu spadającego glikogenu, a także zmniejsza czas regeneracji mięśni.

Rolowanie

Rolowanie mięśni po treningu jest niezwykle ważne, jednak nadal za mało popularne. Rolowanie może nie należy do najprzyjemniejszych czynności, ale na pewno warte jest całego zachodu. Regularne rolowanie pozwala zmniejszyć ból mięśni, zwiększa ich elastyczność i przyspiesza regenerację.

Sauna

Dobroczynne działanie sauny znane jest od dawna i każdy biegacz powinien korzystać z niej regularnie. Naprzemienne przebywanie pod wpływem wysokiej i niskiej temperatury, powoduje rozkurczanie i kurczenie się naczyń krwionośnych oraz przyspieszenie pracy serca, dzięki czemu znacznie przyspieszamy przepływ krwi w organizmie, mięśnie zostaną lepiej odżywione, co wpływa bezpośrednio na zdolności regeneracyjne mięśni.

Komentarze (3)
Szybsza regeneracja po biegowych treningach? Oto 5 niezawodnych sposobów
Zaloguj się
  • euphoria19

    Oceniono 5 razy 3

    Po treningu dobrze jest sobie zrobić rozluźnienie pochwy poprzez włożenie do jej ujścia dużego człona. Może być sztuczny, gdy brak naturalnego.

  • engarde

    Oceniono 2 razy 2

    Po 4 godzinach grania w kosza biorę prysznic, jem pożywną kolację, włączam Netflixa albo HBO, wyciągam nogi wysoko, łykam Aspargin, popijam piwem nisko (1 na 100) bądź bezalkoholowym (Miłosław) i relaksuję się. Działa lepiej niż wszystkie powyższe metody.

  • sob_mar

    Oceniono 1 raz 1

    BCAA - lepiej spójrzcie na dodatkowe składniki suplementów, bo zawierają często tyle syfu, że nawet jak to spowoduje regenerację, to jednocześnie szkodzi zdrowiu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX