Trening biegacza w domu. Co robić, by biegać jeszcze szybciej?

Niektórzy biegacze myślą, że progres można zrobić tylko na ścieżkach biegowych czy stadionie. Oczywiście nie jest to kłamstwo, ale należy również pamiętać o tym, że trening w domu z pewnością pomoże nam biegać szybciej.

Dlaczego trening w domu może być skuteczny?

To proste. Obecnie każdy z profesjonalnych sprzętów fitnessowych można kupić w internecie. Allegro to jeden z tych sklepów internetowych, w którym mamy nie tylko gwarancję świetnej jakości, ale również ceny. Niektóre przedmioty można kupić w naprawdę konkurencyjnych cenach. Warto dodać, że Allegro posiada również opcję Smart, czyli darmową dostawę. Co tak naprawdę możemy tam kupić? Tak naprawdę wszystko. Od gum treningowych, czyli mini band aż po bieżnie czy rowerki treningowe. To wszystko sprawia, że we własnym zaciszu domowym jesteśmy w stanie stworzyć swoją prywatną siłownię, w której wykonamy równie skuteczny trening, co w klubie fitness.

Jak ćwiczyć w domu?

Biegacze poza treningami na ścieżkach biegowych, czy stadionie powinni zwracać szczególną uwagę na tak zwany trening interwałowy, który nie tylko poprawia wytrzymałość, ale również świetnie wpływa na kondycję. W takim treningu powinny znaleźć się ćwiczenia, które angażują wiele grup mięśniowych na raz np. wspinaczka w podporze, czy burpees. Dzięki nim jesteśmy w stanie biegać jeszcze szybciej.

Trening z gumami mini band to również świetna opcja, dla tych którzy chcą być jeszcze szybsi. Taki rodzaj ćwiczeń przede wszystkim wzmocni nogi, bez ich mocnego rozbudowywania, co w przypadku biegania jest niezwykle istotne.

Nie wolno zapominać również o treningu kardio, ale czy dobrym pomysłem jest bieganie na bieżni?

Zamiast bieżni wybierz rowerek stacjonarny

Możecie pomyśleć, ale jak to? W końcu, żeby biegać szybciej, trzeba biegać więcej. I tak i nie. Nasz organizm jest naprawdę mądry i ma świetną pamięć mięśniową, co nie koniecznie jest dobre w przypadku polepszania swoich wyników sportowych. Aby zrobić progres, należy dawać mu nowe bodźce. Jednym z nich może być jazda na rowerku stacjonarnym. Taki trening nie tylko świetnie wpłynie na kondycję, czy wytrzymałość, ale również odegra ogromną rolę w dynamice biegu. Warto podczas takiego rodzaju aktywności stawiać na wysiłek interwałowy. 

Jaki rowerek wybrać? Swoje poszukiwania można zacząć od sklepu internetowego Allegro, gdzie wybór rowerków stacjonarnych jest naprawdę ogromny. Jednym z nich, na który warto zwrócić uwagę, jest rowerek magnetyczny RX350 ELITUM.

Rowerek magnetyczny RX350 ELITUMRowerek magnetyczny RX350 ELITUM Materiały promocyjne partnera

8-kilogramowe koło zamachowe to gwarancja płynnej i bezpiecznej pracy urządzenia. Regulacja oporu jest 8-stopniowa, więc bez trudu dopasujesz odpowiedni dla siebie stopień intensywności treningu z zależności od formy i poziomu zaawansowania. Mało tego, jazda będzie także bezszelestna za sprawą całkowicie osłoniętego koła zamachowego oraz magnetycznych hamulców.

Wzmocniona stalowa rama czyni model RX350 rowerem nie do zdarcia, który wytrzyma obciążenie do 130kg. Prezentowany rower może być użytkowany przez więcej niż jedną osobę, dlatego posiada ergonomicznie wyprofilowane siodełko regulowane w poziomie oraz pionie. Również kierownicę można obniżyć lub podnieść adekwatnie do wzrostu osoby ćwiczącej. Na czytelnym wyświetlaczu sprawdzisz bieżące parametry dotyczące przebiegu treningu. Dzięki temu możesz modyfikować swoją jazdę i pobijać własne rekordy, a także ustawiać sobie poprzeczkę jeszcze wyżej. Kontroluj też puls - rower wyposażono w czułe sensory dotykowe, które ułatwią Ci utrzymanie go na odpowiednim poziomie.

Jedną z ogromnych zalet tego treningu jest to, że możesz wykonać go w domu, oglądając swój ulubiony serial czy film.

Regularna jazda na rowerku stacjonarnym może również korzystnie wpłynąć na spadek masy ciała.

Komentarze (12)
Trening biegacza w domu. Co robić, by biegać jeszcze szybciej?
Zaloguj się
  • nowy4444

    Oceniono 8 razy 8

    Prymitywna forma reklamy

  • matts06

    Oceniono 7 razy 3

    Może lepiej po prostu kupić sobie zwykły rower, dużo większa przyjemność niż jazda na rowerze stacjonarnym, a efekty takie same, albo i lepsze.

  • eurotram

    Oceniono 1 raz 1

    Ja bieg traktuję jako formę zrzucania sadła i przyznam bez bicia,że robię to... z lenistwa. Tak tak,właśnie: z lenistwa. Biegając najszybciej i relatywnie najłatwiej gubię tłuszcz; na siłowni musiałbym się więcej namęczyć w nudzie i znoju i efekt byłby mniejszy. A tak biegnę sobie,jak zaczyna być ciężko to kieruję myśli na inne sprawy niż na to że akurat biegnę i jakoś idzie.

  • amigo1

    0

    Niestety, im więcej ćwiczysz, tym więcej smogu wdychasz, w domu czy poza domem (chyba że w lesie).

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX