Polska biega http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/0,0.html Polska biega pl Copyright (c) Agora SA All rights reserved 10 pl Copyright (c) Agora SA All rights reserved Gazeta.pl http://www.gazeta.pl/img/w/l/gazeta.gif http://www.gazeta.pl Strategia w dniu startu na dystansie maratonu http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/7,105609,23287667,strategia-w-dniu-startu-na-dystansie-maratonu.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/a0/35/16/z23287968M,Maraton-Warszawski-2016.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>Jednym z ważniejszych elementów w planie treningowym pod maraton jest sam cykl przygotowań. Musisz jednak trenować w taki sposób, aby w dniu imprezy docelowej stanąć na linii startu w szczytowej formie. Jak postępować przed biegiem? Na co zwrócić uwagę w pierwszej połowie i po 32. km? Przyjrzyj się strategii postępowania w dniu zawodów. Wed, 18 Apr 2018 14:24:00 GMT 23287667 Agnieszka Kwiatkowska 2018-04-18T14:24:00Z Trening w plenerze dla biegacza [6 ćwiczeń na podwyższeniu] http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/56,105609,23278492,trening-w-plenerze-dla-biegacza-6-cwiczen-na-podwyzszeniu.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/cf/33/16/z23278543M,Trening-biegacza.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>Efektywnie ćwiczyć możesz wszędzie, nawet podczas długiego wybiegania w plenerze. Wystarczy kilkanaście minut treningu wzmacniającego, aby poprawić siłę kluczowych partii mięśni u biegaczy. Tego typu ćwiczenia możesz wykonać na ławce w parku lub zwykłych schodach. Dzięki treningom uzupełniającym, poprawisz szybkość, siłę i odporność na kontuzje. Mon, 16 Apr 2018 15:27:00 GMT 23278492 Agnieszka Kwiatkowska 2018-04-16T15:27:00Z 10 pytań, których biegacz nie znosi http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/7,115409,22429797,10-pytan-ktorych-biegacz-nie-znosi.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/f9/64/15/z22429945M,Biegacze.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>Istnieją takie pytania, na które biegacze nie znoszą odpowiadać. Zwłaszcza jak słyszą je po raz setny. Fri, 13 Apr 2018 10:18:00 GMT 22429797 Agnieszka Kwiatkowska 2018-04-13T10:18:00Z 10 najczęstszych pytań początkujących biegaczy http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/7,105609,22109645,10-najczestszych-pytan-poczatkujacych-biegaczy.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/04/2b/16/z23245572M,Trening-biegacza.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>Bieganie - niby takie proste, a jednak rodzi wiele pytań. Co jeść przed bieganiem? Kiedy wystartować po raz pierwszy w zawodach? W naszym poradniku staramy się rozwiać wszelkie wątpliwości początkującego biegacza. Mon, 09 Apr 2018 08:48:00 GMT 22109645 Iwona Ludwinek-Zarzeka, redakcja 2018-04-09T08:48:00Z 5 porad na udany debiut przed 11. PKO Poznań Półmaratonem http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/56,105609,23234277,niezbednik-dla-debiutanta-przed-11-pko-poznan-polmaratonem.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/95/6f/15/z22478485M,Poznan-Polmaraton.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>Do startu 11. PKO Poznań Półmaratonu zostało zaledwie 8 dni! Na liście startowej jest już 11608 zawodników, w tym ponad 2 tysiące debiutantów. 15 kwietnia ulicami stolicy Wielkopolski przebiegnie 11 edycja biegu. Radzimy na co zwrócić uwagę przed debiutem w połówce. Fri, 06 Apr 2018 11:17:00 GMT 23234277 Agnieszka Kwiatkowska 2018-04-06T11:17:00Z Redukcja treningów przed maratonem, czyli co nam daje tapering przed startem? http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/7,105609,23196480,redukcja-przed-maratonem-czyli-co-nam-daje-tapering-przed-startem.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/f6/27/16/z23229942M,Trening-biegacza.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>W dniu startu musisz czuć się wypoczęty, zregenerowany i w pełni sił. Istotnym elementem każdego planu treningowego przed maratonem jest zmniejszenie obciążenia treningowego czyli tzw. tapering. Gdy maraton zbliża się wielkimi krokami, najważniejsze to uwierzyć w swoje możliwości i dopasować redukcję treningów do własnych potrzeb. Thu, 05 Apr 2018 12:16:00 GMT 23196480 Agnieszka Kwiatkowska 2018-04-05T12:16:00Z Starty kontrolne jako element przygotowań pod maraton, dlaczego warto? http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/56,105609,23197629,jakie-korzysci-dadza-nam-starty-kontrolne-przed-maratonem.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/d7/1f/16/z23197655M,13--PZU-Polmaraton-Warszawski--25-03-2018.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>Plan treningowy pod maraton powinien dostarczać urozmaiconych bodźców, które pozwolą na adaptację do wysiłku podczas maratonu. Warto wpleść w swoje treningi tzw. starty kontrolne. Udział w zawodach przed startem docelowym zapewni kompletne przygotowanie i pozwoli na zebranie cennego doświaczenia Tue, 27 Mar 2018 13:27:00 GMT 23197629 Agnieszka Kwiatkowska 2018-03-27T13:27:00Z "Run&Cook. Kulinarny poradnik biegacza" zawita do księgarni w całym kraju już 4 kwietnia! http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/7,105611,23148187,run-cook-kulinarny-poradnik-biegacza-zawita-do-ksiegarni.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/ef/13/16/z23148271M,-RUN-COOK--Kulinarny-poradnik-biegacza.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>Zamierzasz rozpocząć przygodę z bieganiem? A może trenujesz regularnie lub przygotowujesz się do zawodów biegowych? Jeżeli bieganie jest częścią Twojego życia, ta książka jest dla Ciebie. "Run&Cook" pomoże Ci dobrać optymalną dietę na każdy poziom treningowy. Thu, 15 Mar 2018 17:12:00 GMT 23148187 redakcja 2018-03-15T17:12:00Z Złamanie zmęczeniowe u biegacza - co to jest i jak do niego dochodzi? http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/7,105610,23024648,zlamanie-zmeczeniowe-u-biegacza-co-to-jest-i-jak-do-niego.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/1f/13/f4/z15995679M,W-okolicy-stop-moze-nam-sie-przytrafic-wiele-kontu.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>U biegaczy do złamania zmęczeniowego dochodzi zazwyczaj w wyniku przeciążenia treningowego. Najczęściej dochodzi do złamań w obrębie: stopy, kości piszczelowej i strzałkowej, a także szyjki kości udowej. Sprawdź, jak można ustrzec się przed złamaniem zmęczeniowym i jakie są sposoby w przypadku jego wystąpienia? Wed, 14 Mar 2018 09:13:00 GMT 23024648 Maciej Piechota, fizjoterapeuta Body Move 2018-03-14T09:13:00Z Jerzy Dudek zajął piąte miejsce w ekstremalnym ultramaratonie na Saharze http://www.sport.pl/inne/7,64998,23132536,jerzy-dudek-zajal-piate-miejsce-w-ekstremalnym-ultramaratonie.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/79/0f/16/z23133049M,Jerzy-Dudek-podczas-Runmageddonu-Sahara.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>Jerzy Dudek, były bramkarz m.in. Liverpoolu i Realu Madryt, podjął wyzwanie i wystartował w trzydniowym Runmageddonie Sahara w Maroku na dystansie 50 km. Mon, 12 Mar 2018 13:01:00 GMT 23132536 Damian Bąbol 2018-03-12T13:01:00Z Produkty light kontra zwykłe - czy warto je kupować? http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/7,105611,23090380,produkty-light-kontra-zwykle-czy-warto-je-kupowac.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/71/05/16/z23090545M,Produkty-light.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>Niezależnie od tego czy bieganie jest główną aktywnością fizyczną, na której się skupiamy czy unikamy jakiegokolwiek ruchu, staramy się, aby nasza dieta była odpowiednio zbilansowana i zapewniała nam nie tylko witalną, ale i szczupłą sylwetkę. Wśród całej wysokoprzetworzonej żywności, fast foodów i nie zawsze zrozumiałych dla nas składów jedzenia, znajdziemy produkty light. Czy są one czymś, po co warto sięgać? Fri, 02 Mar 2018 10:26:00 GMT 23090380 Elżbieta Ogrodna, dietetyk, Agnieszka Kwiatkowska 2018-03-02T10:26:00Z Co jeść po wieczornym treningu? http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/1,105611,20018584,co-jesc-po-wieczornym-treningu.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/49/04/16/z23085897M,Dieta-po-treningu.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>O tym, co jeść po wieczornym bieganiu w przypadku, gdy chcemy schudnąć lub przynajmniej utrzymać stałą wagę, na jakich grupach produktów powinniśmy się skupić i co konkretnie możemy zjeść pisze dietetyk sportowy, Igor Dzierżanowski. Thu, 01 Mar 2018 09:01:00 GMT 20018584 Igor Dzierżanowski, dietetyk sportowy 2018-03-01T09:01:00Z Sól - czy należy jej unikać w diecie biegacza, czy wręcz przeciwnie? http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/7,105611,23073098,sol-czy-naprawde-nalezy-jej-unikac.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/1b/01/16/z23073307M,Dieta-biegacza.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>Czy sól faktycznie jest niezdrowa? To z pewnością główne źródło sodu, którego zapotrzebowanie u biegaczy wzrasta wraz z długością trwania treningu. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć o roli sodu i gdzie go szukać w diecie. Mon, 26 Feb 2018 14:05:00 GMT 23073098 Alicja Krajowska-Kukiel, dietetyk sportowy 2018-02-26T14:05:00Z Mięsień pośladkowy jako motor napędowy u biegaczy. Silny tyłek, to silny biegacz. [7 ćwiczeń] http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/56,105609,23051500,mesien-posladkowy-jako-motor-napedowy-u-biegaczy.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/eb/fb/15/z23051499M,Praca-posladkow-podczas-biegu.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>Przez ostatnią dekadę my trenerzy i fizjoterapeuci, mówimy głośno biegaczom, aby pracowali z corem - rdzeniem - naszym fundamentem - są to mięśnie tułowia, które wspierają i odpowiadają za każdy twój ruch. I tak wielu biegaczy dodało do treningu różne wariacje deski, które wzmacniają brzuch, prześcigają się kto wytrzyma dłużej etc. Muszę was zasmucić, ale te ćwiczenia mają niewielki wpływ na mięśnie, które otaczają miednicę. Mięśnie pośladkowe są tak często pomijane w programach siłowych biegaczy, nazywam je zapomnianym rdzeniem, a to one są największym mięśniem w naszym ciele - mięsień pośladkowy wielki - nasz motor napędowy. Wed, 21 Feb 2018 11:24:00 GMT 23051500 Barbara Smirnow, High Level Center 2018-02-21T11:24:00Z Dieta na mocne kości, jak wzmocnić układ kostny u biegacza? http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/7,105611,23040691,dieta-na-mocne-kosci-jak-wzmocnic-uklad-kostny-u-biegacza.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10342259 <img src='http://bi.gazeta.pl/im/9e/f9/15/z23040926M,Dieta-na-mocne-kosci.jpg' align='left' hspace='4' vspace='2'>Szkielet jest jedną z najważniejszych struktur w naszym organizmie. Dzięki niemu (i mięśniom do niego przyczepionym) możemy się poruszać, funkcjonować, biegać. Przy zwiększonej aktywności szczególnie ważne jest dbanie o jego "jakość" aby zmniejszyć ryzyko urazów, kontuzji czy złamań i przez długie lata cieszyć się dobrą kondycją. Sprawdź, jak to zrobić? Mon, 19 Feb 2018 09:57:00 GMT 23040691 Alicja Krajowska-Kukiel, dietetyk sportowy 2018-02-19T09:57:00Z